Translate

fredag 25 oktober 2013

Första dagen i singapore

Nu har jag varit här i mer än ett dygn, nästan ett och ett halvt (inte riktigt men ändå)
har inte gjort så mycket idag, kunde sova genom natten, bråkade lite med AC:n inne i rummet men inatt är vi nog bättre kompisar ;)

Cajsa tog med mig ner till kyrkan där hon och hennes lilla kompis Emilie visade mig runt, Annika presenterade mig för lite olika folk som är mycket i kyrkan och som arbetar där så nu har jag iaf lite koll. (även fast jag kanske inte riktigt kommer ihåg vad alla hette)

Efter kyrkan gick jag upptill huset och la mig lite på sängen och sov i typ två timmar...sen åkte vi in till Plaza Singapore, tror jag det hette, för att köpa lite saker. Det var ett väldigt stort köpcentrum tyckte jag iaf minst 7 våningar och med bio högst upp. Vi fixade busskort och ett singaporianskt sim kort så nu har jag ett mobilnummer igen :)

På kvällen kom Linnea hit så Linnea och Cajsa gick upp och badade och jag gick med för att ta lite kort :) det är väldigt vackert här och väldigt varmt så det är skönt med AC på rummet.
 Lite bilder från idag......


såhär ser huset ut som jag bor i just nu. bor på femte våningen men detta är sett ifrån poolen på nionde våning





utsikt från balkongen i lägenheten

Morgan the turtle


2 kommentarer:

  1. Ser jättefint ut!! Puss o Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jättefint :) det är verkligen annorlunda emot Sverige :) puss

      Radera