Translate

torsdag 31 oktober 2013

Åska och beat box

Idag har det varit ett helt hemskt åskoväder, eller ja här nere är det ju vardag nu under regnsäsongen men för mig som inte är riktigt van ännu så är det fortfarande lite otäckt... ska se om det fungerar att få upp en video och om det ens hörs något på den, spelade ju in med mobilen.... -.-
Nej okej ja jag vet inte om den fungerar eller inte men det var iaf så att man inte ville sitta på utsidan längre utan bara gå in och gömma sig under en filt.

Idag har jag badade jag både efter frukost och efter lunch. Städerskan kom idag så jag fick hålla mig ur hennes väg lite så då la jag mig vid poolen och solade och simmade lite. Det var då det började regna och åska så då fick jag ändå gå in, och vara lite i vägen ;)

Gudde och Noah var på fotbollsträning så vi tjejer drog till Danska Kyrkan och lyssnade på en konsert som var där. Basix heter gruppen och de hade varit på turné här i Asien i två veckor nu och avslutade med en intim liten föreställning. Helt sjukt vad coola och grymma de är. De är sex män som sjunger helt a cappella, det var en sekvens där den ena killen körde gitarrsolo och det lät verkligen som om det var en riktig gitarr så skulle man höra dem på skiva eller bara blundat så hade man aldrig kunnat gissa att där inte fanns ett enda instrument med någonstans.
Jag ber om ursäkt för den fina uplösningen men smarta lilla jag tänkte ju inte på att det är just sådana hära tillfällen som systemkameran borde få åka med!!....

Just det det är ju Halloween idag. Det är inte något som man direkt firar här eller så men om två dagar är det Deepavali och då ska jag ta mig till Little India för att se deras festligheter och hur de firar. Noah skulle i alla fall klä ut sig idag till skolan men de skulle vara en bok karaktär så han valde Ängeln Gabriel (så otroligt sött) och Thyra hade Crazy-Hair Day i sin klass. Ena halvan av håret var färgat orange och andra grön och uppsatt i en fin tofs mitt huvudet. Cajsa hade färgat sitt hår med blå färg och en svart färg och satt en snetofs på huvudet (såg väldigt 80-tal ut)

Nu ska jag snart gå ut i köket och hjälpa Mia baka något som Noah kan ha med sig till skolan imorgon för att han har fyllt år.

Idag fyller också min underbara farfar år så grattis till dig farfar, älskar dig <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar