Translate

lördag 26 oktober 2013

Åska och regn

Idag har det varit 35 grader ute men som tur va så var det molnigt mestadels så det gick att stå ut. Förmiddagen spenderades vid poolen, solandes, badandes och korsordslösandes. Vet inte riktigt hur jag tänkte när jag tog på mig min badbikini för nu har jag fina tjocka ränder på rygg och axlar.

 På eftermiddagen åkte jag med ner och skulle handla inför en lunch i kyrkan som ska vara på tisdag så vi gick omkring i en mataffär där det var otroligt svårt att hitta vissa saker enligt mig. Förvisso letade vi efter saker som kanske inte är så vanligt i Asien (vad jag vet) men ja ordningen i butiken var ju så klart inte densamma som i en svensk. Vi letade i säkert tjugo minuter efter basmati ris för det låg inte där vi hade hittat jasmin riset men precis när vi skulle ge upp hittade vi det under rulltrappan....

Nu på kvällen har familjen haft middagsbjudning så vi dukade fint ute på altanen men då började det regna och åska så vi fick flytta in allting..så himla typiskt. Men det blev riktigt mysigt ändå, god mat och ganska varmt då ac:n inte fungerade i rummet som vi satt...

Nu ska jag kolla på The Lone Ranger och ta det lite lugnt innan jag ska sova för imorgon är det grillning i kyrkan och då ska jag vara med och hjälpa till i köket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar