Translate

måndag 28 oktober 2013

Måndag!

Idag fick jag smak på lite på hur det kommer vara en hektisk dag här ;)
Klockan tio var jag uppe i kyrkan för att hjälpa till att laga maten inför imorgon. Det är en promenad på ungefär en kvart där typ fem av de minuterna går åt till att man ska ta sig upp för en riktigt hemsk backe.
Jag skulle göra degknyten så hittade på ett sätt där de blev trianglar... får se hur bra de håller sig när de ska friteras imorgon :)


Halv fyra lämnade jag kyrkans kök för att gå hemåt och möta barnen när de klockan fyra kom hem med skolbussen. Vi gjorde mellanmål och läxor innan det igen bar av upp till kyrkan. Thyra och jag delade ett mycket vackert barbie paraply för idag har det regnat och det har åskat....
Det var vernissage idag uppe på övervåningen och kyrkans kör framförde tre låtar. Den nya svenska ambassadören kikade också förbi för att öppna upp utställningen.




Hemma igen vid halv nio och då var det kvällsmat och lite fix och don. Det är rätt gott när man har lite att göra för då blir det liksom inte att man bara går och sätter sig vid datorn utan då är man ändå lite social och pratar med de andra :D


Imorgon är det damelunchen så halv nio ska vi börja laga mat imorgon bitti. Klockan tolv ska damerna komma så då behöver allting i stort sett vara klart. Jag hoppas att allting kommer att smaka bra, det är i alla fall många timmars arbete bakom maten.

Har precis skypat med min älskling! Fått se lite hur han bor eftersom han också drog bort från Sverige med sex timmar (dock åt andra hållet). Än sålänge har jag inte börjat få så mycket hemlängtan men det beror nog mest på att det hittills mest känns som semester. Har nog inte varit borta tillräckligt länge för att fatta det ännu...om jag ens kommer att kunna fatta det.

Nu blir det en date med kudden, vill ju ha några timmars sömn innan man ska upp igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar