Translate

måndag 28 oktober 2013

Gold Coast

Nu har Mia och Gudmund och barnen kommit hem vilket också betyder att jag nu har bytt bostad, nu bor jag där jag ska vara de nästkommande månaderna.

Idag ville jag inte gå upp ur sängen, vaknade vid nio men vid kvart i ett gick jag till slut upp, hade sovit om vartannat under den tiden. Mitt under frukosten kom världens regnskur, är faktiskt osäker på om jag någonsin har varit med om att det har regnat så hårt. Man har ju liksom varit med om de svenska sommarskurarna som håller i sig i kanske fem minuter men på något sätt så lät det ändå som om detta regnet föll så mycket hårdare....ja det la sig iaf efter några minuter men det fortsatte att regna ett bra tag.


Cajsa och jag spelade Uno och jag upptäckte att det under natten kommit fyra nya myggbett...lite läskigt tycket jag ändå att det är med myggbett just för att de har skyltar uppe på stan där de uppmanar folk till att hjälpa till för att bekämpa dengufebern(heter den så?) :/ men än så länge mår jag bra och jag tror egentligen inte att det är någon risk att jag skulle få den.

Ikväll i kyrkan så nalkades grillkväll, har hjälp till i köket med att preppa laxen, skära paprikorna, vispat grädde etc.etc. det var kul för det var många som kom och det var flera som kom fram och komplimerade maten (man gick ju omkring där med sitt lilla förkläde på sig). Satt med ett trevligt norskt par som det verkade som vi skulle få se mer av. De kom ner för tre veckor sedan och skulle stanna ett bra tag medan han jobbade på ett projekt.
Det var  riktigt kul att få vara med och hjälpa till för det gör ju också att man lär känna de som jobbar där bättre, även om jag ibland har lite svårt för att förstå norskan som de flesta av de pratar ;).



Noah och Thyra kom och hämtade mig och var riktigt glad över att se mig. De hade tagit sina sparkcyklar upp till Palisades där jag fått bo tills nu. Nere i garaget väntade Gudmund och det var riktigt roligt att få träffa dem alla igen.
Imorgon börjar skolan igen för barnen så då är det bara att återgå till rutinerna och jag ska hjälpa till att laga mat i köket i kyrkan igen.




Nej nu är det dags att sova jag måste börja lära mig att gå upp i tid nu igen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar