Translate

lördag 19 april 2014

En dag utan Alex :(

Känns tomt här...ingen Alex i mitt rum och ikväll åkte även den andra familjen hem så nu är vi bara fem igen.
På måndag åker Noah med skolan och på tisdag åker jag så då blir dem helt plötsligt bara tre :o 
Igår var vi ute och åt riktigt goda hamburgare! Kan nog nästan sträcka mig så långt att jag säger att de är Singapores bästa hamburgare!! (Har ju typ bara ätit McDonald's här men ändå) 
Efter middagen blev det två fina kulor med glass, hade siktat in mig på salted caramel men så fanns den inte på menyn :( hoppfull jossan frågade vilka smaker som var för säsongen nu och gissa om jag blev glad när femte glassmaken hon sa var just den! :) 





Dagen har spenderats Vid poolen med plugget och sedan inne med plugget! Det har varit galet varmt idag och var man ute men inte vid poolen var det så man smälte bort nästan....så ja i poolen, med en fot i poolen, flytandes i poolen, ja så har man i stort sett mig idag. 

På kvällen var jag ensam hemma en stund så åkte och köpte mat på 99 (sweet and sour pork) suprise!!! Gott var det! Skypade med mamma och sedan en bra stund med Tilda och Karin :) hela familjen är iväg och spelar golf och bor i husvagn/husbil....inte alls avundsjuk här borta!!! :( :) men har blivit lovad en liknande tur när man kommit hem så får se fram emot den. Hoppas att ni har spelat bra idag och att dambollen slog herrbollen!! 

Kvällen har spenderats med Hitta Nemo och en flaska Sprite...superskönt att kunna slappa :) 
Imorgon ska vi fira påsken lite extra och ska på påskfrukost imorgon vid nio. Innan dess ska det vara äggjakt så thyra har lovat att hon ska komma in och väcka mig imorgon bitti. 

Här kommer bilden Tilda som jag lovade dig! (Känsliga varnas ;) 
Ser lite rädd ut på den första men var mest förvånad över att den var så varm. Hemifrån är man ju så van vid att ormen känns kall men den var samma som mig redan när jag tog i den. 
Detta var säkert en månad sedan nu, när jag var på haw par villa utflykt med Thyra,Raja och Emilie. Gudde tog korten och nu fick vi tummen ut att sitta ner och föra över dem ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar