Translate

torsdag 3 april 2014

Sovställningstankar

Läste höromveckan en artikel om hur man ska sova på bästa sätt för kroppen, för ryggen, för blodcirkulation osv. Där stod det att man skulle sova på rygg för att få bra stöd för brösten vilket skulle göra att de höll sig fasta och fina längre, samt att sov du på rygg så får man inte lika många rynkor för att man inte trycket ihop ansiktet emot kudden. Så igår då på bussen så hade jag som sagt ganska tråkigt för att den var så seg eller ja kändes i vilket fall väldigt seg....tkom då att tänka på den artikel och om det stämmer och så.....
Jag sover ju i stort sett alltid på mage med huvudet vänt åt sidan vilket jag känner i min högra sida av nacken  och axeln för jag är mycket stelare på höger sida än vänster. Men tänkte då på det dem skrev om brösten, gäller samma sak för rumpan? att den liksom håller sig fast och snyggare om man sover på rygg så att den får ett bra stöd och inte att man ligger på den och gör den platt? Jag har ju ofta hört att jag har snygg rumpa, så beror det då på att jag sover på mage???? Hmmm......detta är kanske något som är värt att tänka på och vilket vill man då satsa på? snygga bröst eller fast rumpa??? Helt klart ett jobbigt val.

Ja lite såna här saker och tankar cirkulerar i min hjärna när man sitter på bussen, Nu vet ni lite om hur knäpp jag egentligen är ;) haha puss på er <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar