Translate

torsdag 1 maj 2014

BALI BILDER

vår fina utsikt ifrån stranden där vi låg och chillade de dagar då vi inte dök
mycket fin utsikt från lunchen, såg ungefär likadant ut på varje ställe som man satt ;)
Andra boendet, det bredvid moskén, hade inte något fungerande lås eller dörr som kunde stängas så vi fick gnida våra geniknölar lite för att komma fram till en effektiv lösning. Saronger är bra för det mesta, filt på planet, täckande för solen, funkar som handduk, scarf och dörrlås ;)

Vi var på "Bio" en kväll. Hunger Games 2 spelades och vi fick gratis popcorn, okej visst vi hade betalt för att komma in och se filmen men ändå...

Woho dykcert och loggbok har man numera. hemskt kort på dyk certet dock men vad gör det, så himla ofta lär jag väl inte behöva visa upp det ändå. 



Bild ifrån min sovslaf på Gili Hostel, det var här vi hade en riktigt bra dag med varken el eller vatten vilket gjorde att det fick bli raggardusch och restaurang besök så fort man behövde kissa, för toaletterna fungerade inte heller.....skulle kanske ha bett om någon slags refund men det orkade vi inte käbbla om. 

Tillbaka på "fastlandet" om man nu kan kalla det det för Bali är ju trots allt en stor ö. 
Benny's Bistro och min Nasi Goreng, dock var det tyvärr inte alls lika gott som när jag var där sist och den sköna snubben jobbade heller inte denna kvällen :(

Fick köpt mig en till långklänning nu iaf och den var superskön och satt väldigt bra, så det inköpet är jag nöjd med. 

Har bokat biljetter till Bangkok efter Borneo och sedan bär det av till singapore den 18 och hem till Sverige den 23. Resan börjar närma sig sitt slut men än finns det mycket kvar att göra. Emmy den svenska dykinstruktören som vi hade på Gili Divers har hjälpt oss att få kontakt med en av hennes kompisar för att vi ska kunna göra ett dyk i Borneo, det ska tydligen vara ett av de coolaste och finaste ställena att dyka på så vi hoppas att allt ska gå i lås. 
Nu ska jag gå bort till gaten för att boarda flyget till Borneo, Malin och Linnea gick precis för att köpa snacks så ska hitta dem igen först men det lär ju inte bli så svårt med tanke på hur liten denna flygplatsen är.....
Puss på er <3 hörs igen nästa gång som jag har internet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar