Translate

lördag 15 februari 2014

Alla hjärtans dag

Jag har nog inte brytt mig om alla hjärtans dag så himla mycket förut men en dag som denna då man är långt bort från familj och (ganska nyligen ändå) blivit singel så är det skönt att man har haft folk runt omkring sig. Kvällen har spenderats på bästa sätt med att kolla på OS roligast var såklart iskhockeyn men jag kan inte säga att jag tycker att det var någon vidare värst bra match....för lite skott från Sveriges sida och endast 1 mål på hela matchen. Jag som brukar gilla hockey för att det händer så mycket och ofta blir mål. Sen är det ju också en väldigt stor skillnad att sitta inne i globen (eller någon annan ishall) och kolla på hockeyn, där inne där det är lite kallt, fullt med massa annat folk som också är där för att se just den matchen och atmosfären. Pappa tar med mig på hockey ibland och jag tror också därför att jag tycker att det är roligt, det blir liksom som en grej att man går med pappa på hockey. Riktigt mysigt var det dock också uppe på kyrkan idag. Vi var ett ganska bra gäng ändå som kom dit för att kolla på matchen och jag hade tagit på mig min nya varma klänning, det är så mysigt att kunna sitta och gosa i kläder istället för att sitta i en söt liten klänning.
Började kvällen med dubbelmedalj! Ett silver och ett brons i 15km klassiskt herrar och avsluta med en vunnen hockeymatch mot Schweiz. GÖTT!!

Vart på svenska skolan idag och hjälpt till. Ska klura lite på hur vi ska göra framöver och barnen är väldigt duktiga i klassen tycker jag. Något förslag på en visförfattare som tioåring kan bekanta sig med??? typ Evert Taube stuket....

Weve All Got Bruises
Om man aldrig fått vara med om att bli sårad på riktigt och ha hjärtesorg så tror jag att det är svårt att verkligen uppskatta det fina du har. Det gör ont ett tag "ett hjärta går inte sönder, det skadas, läker och blir starkare." men hey det går över. Märket kanske alltid sitter kvar, namnet som blivit inbränt i hjärtats väggar kanske aldrig försvinner helt men det ska det heller inte göra. För det som händer dig, de problem du stöter på, lösningarna du finner och sparkarna som fäller dig. De får dig också att resa på dig, ställa dig på kanske lite skakiga fötter till en början men det blir stabilare. Du blir säkrare för varje steg och till slut står du där på ben starkare och säkrare än innan du fick sparken som fällde dig till marken. Fler sparkar kommer att komma men dem formar dig till den du är och den du kommer att bli. Det är du som är den viktigaste personen i ditt liv. 

Massa extra kärlek till mina nära och kära <3 jag älskar er alla och jag hoppas att jag i alla fall visar det från gång till gång så att ni vet om det. Med ord kan man komma en lång väg men handlingar betyder otroligt mycket också. Så le lite extra och sprid er kärlek till dem runt omkring er. Puss och kram på er alla <3

5 kommentarer: