Translate

måndag 24 februari 2014

Hemmadag!

Idag har varit en lugn och skön dag. Jag har hängt med familjen Lilja här, suttit med ute vid poolen och pluggat. har gjort fyra delar i det kapitel som ska lämnas in nu nästa gång så att det känns bra. Känner att jag vill göra så mycket som möjligt nu med en gång så att jag inte behöver skjuta upp allt till sista minuten och stå där sen och inte kunna göra det jag vill....

Efter första perioden igår så hade jag nästan inga naglar kvar så för att göra dem lite snyggare idag bestämde jag mig för att måla dem glittriga.  Allt för att de ska vara lite finare att se på. Hade det storkoniga nagellacket som underlager (det som sysn på bilden) och ett guldglittrigt med riktigt små glittergrejer som topplager i ett försök att få nagellacket att sitta på längre. 
Har nu på kvällen vart lite "barnvakt". Jag hade nattjouren idag då Gudde hade tennismatch och de andra skulle in till stan. Noah satt och gjorde sin läxa medan jag försökte få Thyra att somna, tilslut somnade hon och jag kunde hjälpa Noah. Sedan när Hillas film var slut var det läggdags för henne så då gick jag in där och läste Tarzan. Gick ut igen för att hjälpa Noah med läxan men Hilla kunde inte sova så jag gick in och la mig med henne en stund. Inom fem minuter hade hon somnat riktigt gott, så det var skönt. Nu har jag precis lyckats få Noah att somna efter att ha legat inne med honom i en kvart ungefär. Känner sig sådär lite halvt groggy efter att ha lagt sig i tre olika omgångar och halvt somnat innan man går upp igen. 

Nu sitter jag i soffan och dricker en kopp te tillsammans med Tina och Nicke. Snart är det läggdags och imorgon har jag lust till att åka in till Vivo för att köpa mörk choklad. Det är okej att äta choklad när man har sin mens och man har mensvärk!! Då är det förlåtligt.....faktiskt! 
Pussar och kramar <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar