Translate

onsdag 19 februari 2014

Ekonomi och glädje

Jag har skrivit klart delen om Greklands ekonomi så nu återstår väl bara att skicka in den. Har också gjort klart en av uppsatserna i historia kursen så det är bara en kost uppsats kvar om slaget om Kanada. Tack underbara mamma och TACK underbara Moster Karin för att ni har kunnat svara så snabbt och ge mig siffror på hur många ord jag haft med. Greklands grejen skulle vara mellan 600-650 ord och jag har inte ordräkne program på mitt OpenOffice (såvida inte någon av er som läser vet hur man gör) så har fått skicka till både mamma och karin som suttit med word och kunnat kolla det åt mig. Fått skriva om texten typ fem gånger innan jag kom ner i rätt antal ord.....supersegt men tack för tålamod :D <3

På kvällen har jag nu mött upp Berra, Berntsson och Möller och vi hade en riktigt trevligt middag/utgång i Chinatown. Det kändes faktiskt nästan lite läskigt att gå själv igenom Little India på kvällen men sen när jag hade tre stora starka pojkar med mig kändes det bättre. Jag vet inte det är säkert bara massa fördomar i mitt huvud men jag tycker att indierna ibland kan kännas lite sliskiga. Så det var skönt att möta killarna och gå med dem igenom staden igen.

Vi käkade på Chinatown Seafood (stället med billig öl och de gula plaststolarna) och vi delade på fyra olika maträtter och några öl. Killarna försökte med pinnar men vissa ger ju upp snabbare än andra,  både när det kommer till pinnar och till att hänga med i öldrickandet ;) HAHA nej men det har varit riktigt kul att få träffa folk hemifrån och det är ju nästan ett år sedan jag såg dem alla tre, Berra och jag gick ju i samma klass så honom har jag nog inte sett sedan studenten, sen Berntsson har jag nog inte träffat sedan studentresan och Möller kommer jag inte ens ihåg när jag träffade senast. Helt galet verkligen!! men så otroligt ROLIGT!!!

Imorgon är det uppstigning för sightseeing så vi får se vad det blir, ska börja på Orchard i alla fall. Man vet ju aldrig riktigt vad man hamnar i slutändan i denna fina stad. Puss och kram på er alla <3

Just det försökte få upp bilder från ikväll men min telefon vill inte fungera med internet så bilderna kommer förhoppningsvis imorgon istället :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar