Translate

fredag 28 februari 2014

Golf!

Åh vad jag har saknat golfbanan! Så skönt det var att bara få gå på riktigt gräs igen, sitta ner och känna hur det sticks och kliar på det härliga sättet som bara betyder sommar. Följde idag Caroline Hedwall och hennes boll. Min taxi chaufför körde lite konstig väg ut till Sentosa så på fjärde hålet hade jag kommit ikapp spelarna. Därefter följde jag dem med spänning in tills sista bollen hålats ur. Träffade på vägen där två australienskor (Kelly och Jen)  som var väldigt trevliga och som jag gick med hela tiden där. Fick sedan skjuts hem av dem också. Så supersnällt :)
Det var jag som var där som svensk vad jag såg och sedan hittade jg två till vilket jag tyckte var väldigt kul, upptäckte sedan att det var pappa och syster Hedwall (hehe) gjorde nog inte alls bort mig där ;) 

Har nu Carolines och Karries autografer i mitt telefonskal så får väl köpa ett nytt så att jag alltid kan ha kvar detta ;) haha nej det ska användas bara lite mer försiktigt än annars ;) Det var ju dock fotoförbud och om man nu tog foton så fick man absolut inte publicera dem eller så...så där gick ju med en systemkamera i ryggan helt utan anledning! SUCK! men men hade en otroligt fin dag och det är mer speciellt de ögonblick som man faktiskt är närvarande vid och inte ser genom en kameralins.

Fredagsmys har vi haft ikväll. Gjorde ugnsbakad falukorv (stekt till barnen) och pasta. Inte det mest kulinariskt intressanta men en helt skön middag. Peter Pan 2 stod sedan på filmschemat. Mycket söt film :)
Imorgon är det tidig uppstigning och då ska jag helt klart smörja in mig med solkräm. Hade i ansiktet och på axlarna idag....borde haft mer, man är inte van här nere vid att vara ute i solen så länge, är ju max ute en timme i sol annars här. Har en fin tjock rand på vänstra axeln och tre fina på högra, så går det när man inte har ryggan hängandes på samma sätt hela tiden. Har dessutom lite ljusare fläckar på varje axel (där jag faktiskt hade smörjt in mig). Och ja ansiktet, det syns ju i alla fall att jag har vart ute...krämen ska med imorgon och användas flitigt! Så enkelt är det bara :D

Är nu uppe i 24 myggbett....jädrans myggor!
vet att jag lovade bilder men dem får ni få imorgon istället eller någon annan dag inom snar framtid :D har tagit de flesta i alla fall men orkar inte sitta och fixa med det.. hehe.
Puss och kram på er <3
Toalett inne på zoo


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar