Translate

söndag 16 februari 2014

Vilka insatser!!!

Helt galet hur bra killarna körde idag. Vi var helt klart värda guldet och mycket tack vare Lars Nelson som tog första etappen. Helt grymt kört av alla fyra killarna och gud vad det var spännande när ryssen började närma sig.... :O en riktigt nagelbitare.
Kvällen tillbringades uppe i kyrkan tillsammans med massa andra svenskar och norrmän, de var grillkväll på kyrkan så inne i salen satt vi några och tuggade vår mat och spänningen låg i luften. Satt med några trevliga norska killar som grattade mig (om än med lite besvikelse i tonen) när hellner åkte över mållinjen. Men jag tycker ändå att det var starkt jobbat av Petter Northug (haha stavningen där ja....) att ta ikapp så mycket på sista etappen och komma in som fyra.

Awsome!!
 (bilden kopierad från Swedish Olympic Teams facebook)

Dagen har spenderats vid Premier Pitch där Noah spelade match emot Cosmo. Desvärre förlorade dem med 5-0 men det var ett svårt lag att spela mot. Grabbarna kämpade på bra (eller ja åtminstone de flesta i laget) men det var kämpigt och det var varmt. Värmen blir ju heller inte direkt enklare när man spelar på plastgräs...gud vad den plasten bara absorberar och strålar ut ännu mer värme. Helt galet!!
Noah och jag var lite tidiga till matchen för att Josefin tänker att när det inte är hennes egna tider så är det bäst att vara där i tid och hellre då tidiga än sena.... ;) Detta ledde i alla fall till att Noahs coach bjöd med oss på varsin Mango Lassi. Otroligt god indisk yoghurtdrink.
Efter matchen gick jag och Noah och åt lunch på Slappy Cakes. Där gör man sina egna pannkakor, du beställer in vilken smet du vill ha och vilka tillbehör sen sitter du med en stekplatta i mitten av bordet och laggar dina egna pannkakor. Riktigt roligt, jag gillar väl iofs hemmagjorda pannkakor bättre men det är roligt att ha testat på.
Noah valde chocolate batter och jag valde vanlig buttermilk. Kul att kunna leka lite med maten utan att det är ett förbud. 
Man måste ju ändå prova på att göra lite olika former och egenheter...
Mätta och rullandes ut ur restaurangen efter denna måltid. Noah tyckte att det skulle vara med ett kort på mig också så varsågod den bjuder jag på ;)

Imorgon ska jag till Trampoline Park med Reeka och Linnea så det ska bli riktigt roligt. Man behöver en rolig dag innan man ska sitta och plugga en hel dag! Och på Tisdag kommer Berra, Berntsson och Möller. Massa roliga saker att se fram emot, blir å resa lite efter påsk och innan dess ska jag väl försöka hinna med någon annan liten resa kanske :D pussar och kramar på er nu ska jag vara lite social innan jag ska dra igång någon film eller något annat roligt. <3

4 kommentarer:

  1. Å vart ska du resa då??? Sverige...haha skämt åsido... Vi saknar dig och ser fram emot när du kommer hem:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. några tjejkompisar som kommer ner och reser runt så jag ska haka på dem där efter påsk är tanken :)
      ja sverige blir det ju efter det :) ja jag längtar efter att träffa er alla därhemma igen :) <3 Jag saknar er alla enormt mycket! <3

      Radera
  2. Vad roligt...! Inga destiantioner bestämda ännu då kanske..?

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej inte helt men det lutade mot indonesien, bali :D

      Radera