Translate

tisdag 18 februari 2014

Bläh för ekonomi...

Jag måste få skriva av mig detta lite. Jag orkar verkligen inte ekonomi just nu....ska sitta och sammanfatta varför greklands ekonomi ser ut som den gör idag men det är väl knappt ens experterna som vet riktigt varför det blev så som det blev. Jag vet grekerna gick i pension när de var femtio och inget bra system så de kunde hämta ut flera pensioner i månaden om jag minns det rätt när vi gick igenom detta i skolan, men hallå!!! varför måste jag sammanfatta detta nu? det finns väl mer aktuella ekonomiska kriser där det är enklare att hitta information om?

Jag kommer ihåg när jag gick omkring på städjobbet och lyssnade på radion då var det någon intervju med några grekiska ungdomar som flyttat ut till en gård och odlade allting själva och hela gården skulle liksom vara självförsörjande för att det fanns inga jobb för de unga i Grekland. Och inga jobb för resten av Grekland för den delen heller. Man förstår ju att det är illa men nu skrivs det ju om att 2014 förmodligen kommer bli ett år då den grekiska ekonomin vänder och börjar gå uppåt igen. 

Ska skriva 600-650 ord och mitt fina lilla skrivprogram har inte någon funktion som räknar orden så här kommer jag att få sitta och räkna varje litet ord som jag har skrivit....bläh är verkligen inte på studiehumör idag....men jag vet ju att jag måste. 
Ledsen jag bara kände att jag behövde få skriva av mig lite av mina frustrationer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar