Translate

lördag 22 februari 2014

Bild Splash!!

Känner att flera av mina inlägg nu hetat bildbomb så det var dags för en SPLASH!! Dels för att bilderna är från typ veckan som gått och inte bara en och samma dag plus att jag kände att en till bomb lite förstör hela grejen med att ha en bomb. Jag vill ju inte direkt starta ett krig här ;)

Från trampoline park i måndags med Linnea och Reeka. 

Hela rummet, panorama bild på iPhone är ändå ganska coolt. 
(finns säkert på andra modeller också)

Utsikten ifrån Marina Bay ut mot havet och alla båtar som ligger i väntan på att få komma in till hamnen. 

Utsikt över Gardens By the Bay

In mot staden. det var de byggnaderna som var galet upplysta på nyår när vi stod och kollade på fyrverkerierna vid tolvslaget. 


Utsikten nedifrån och upp ;)

Mmm det är gott med mat, lite jobbigt bara att vi västerlänningar inte maler ner benen så som asiaterna gör med sina tänder. Satt väldigt grasiöst och plocka ut benbit för benbit ur munnen, dock bästa chicken rice på hela food courtet!

En kväll på sentosa. 

Mörk bild men det var den som killarna var gladast på ;) De åkte vidare nu imorse så hoppas att de har det bra. Får se om man kan lösa en helg och möta upp dem någonstans.....

Utsikten från lägenheten där vi hade personalmöte sist, helt galet att man kan bo så himla fint. 


Det är nästan som taget ur en fritidsresor reklam eller något annat reseföretag...

Köpte en ny klocka när jag och killarna var inne i Bugis. Hela $5 kostade den :O (haha, galet billigt...hej Josefin fröken klockoman ska börja gå dit lite oftare kanske)

En helt galen byggnad som ligger nära Ikea på Alexandra Rd. Den är så sjukt cool att se men jag tror inte  jag hade klarat av att bo där, det ser lite ut som när man var liten och satt hemma hos mormor med det där stora legot och byggde massa olika saker. 

1Altitude sista kvällen med killarna här i Singapore. 

Man kan helt klart ha det sämre.....

Tog först en Singapore Sling men de snålade knappast med spriten så fick helt enkelt köpa en öl för att bli av med spritsmaken i munnen. 


Kvällen avslutades med en promenad till Clarke Quay och en öl på Crazy Elephant, dock var det ett gäng som redan ockuperat biljardbordet men vi hade det bra ändå. 

Idag har jag pluggat och lämnat in allting, fick tillbaka den ena nästan med en gång, G+ till mig. GÖTT säger jag! 
Hockeyn såg jag första och andra uppe på kyrkan sen ville tjejerna gå hem så vi fick gå hem och jag såg de sista 6 minuterna av matchen hemma på teven. Gött att vinna den matchen nu är det bara finalen kvar! Vart på svenska skolan idag, lekte Kejsaren i Kina med barnen och de tyckte nog att den var väldigt rolig. Nu har de börjat jobba med Sveriges landskap och känns jättebra när barnen kommer fram och frågar vilka de tre största sjöarna i Sverige är och jag bara kunde Vänern och Vättern.....kanske är dags att börja plugga Sveriges landskap igen..... 

Nu ska jag sova för imorgon ska vi ta med barnen till Trampoline Park, fanns ett nybyggt här ute hos oss på West Coast så dit bär det av med Thyra, Noah och Stina imorgon. Puss och kram på er <3

2 kommentarer:

  1. Mälaren är nr 3!! Snygg klocka!! Puss❤️❤️❤️

    SvaraRadera
  2. haha ja jag hittade det i boken ;)
    Tack gillar den riktigt starkt, plus att den är i samma färg som både nagellack och mobilskalet ;)
    Pusss <3

    SvaraRadera