Translate

tisdag 25 februari 2014

Så var det ju Högskola också...

Sitter just nu hemma här med datorn uppe och letar lite om olika högskoleutbildningar som jag kan tänka mig. Jag är lite sugen på Malmö Högskola och det är ju heller inte så himla långt hem om det skulle vara så att man vill ta sig hem över helgen.
När man åker iväg såhär så lär man ju sig lite om vad det är som man vill prioritera och man lär känna sig själv väldigt bra ändå. Man förstår hur man hanterar olika situationer och lär sig att hantera andra som man kanske aldrig hamnat i innan.

Jag är lite sugen på att kanske läsa socionomprogrammet men sen vet jag ju heller inte riktigt hur mycket jag ska låta lön och arbetsmöjligheter styra mitt val av högskola. Jag vet ju att ja visst jag vill ha en lön som jag ska kunna klara av att leva på, men jag menar jag har ju klarat mig på det jag haft fram tills nu. Visst jag har inte haft boende att betala och jag har haft extrajobb, ett tag hade jag dubbla jobb och studiebidrag. Men samtidigt har jag ju nu då blivit van vid att alltid ha pengar att röra mig med, så hur blir det sen då om jag ska plugga i en annan stad, kanske inte kunna hitta ett extra jobb och dessutom då betala hyra och mat....Det är många faktorer som ska räknas med innan man kan bestämma sig för vad och var man vill plugga. Men jag har nog iaf bestämt mig för att söka in till hösten och sen får jag väl ta det därifrån ^^ :)

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja jag ska söka Göteborg också men är inte säker på om jag vill komma iväg eller inte ^^ det hade ju varit praktiskt med Göteborg, kunna bo hemma och så... :)

      Radera