Translate

onsdag 5 februari 2014

Happy - Pharrell Williams

Så underbart skön låt, den är från dispicable me 2 men man kan verkligen inte lyssna på den och inte vara glad. Denna låten gör min dag bra och den spelas under tiden jag gör mig i ordning.

Mitt internet på mobilen ville inte fungera så bilderna kommer inte upp från dagens utflykter...tyvärr. Idag har vi i alla fall varit inne i Little India och gått runt en hel del för jag hade ju inte så himla bra koll på vart allting låg ^^ Till lunch delade vi på tre olika prata och på en mee goreng vilket allt var gott men inte direkt det godaste som vi har ätit här nere. Därifrån gick vi sedan till arab street för att boka massage för mamma och hennes tennisarmbågar, mannen som vi ville boka jobbade bara natt så bokade en tid klockan tio ikväll, när vi kom dit nu på kvällen så visade det sig att han var ledig idag så hon fick en annan massös som skulle försöka hjälpa henne....återstår att se hur det gick. Under tiden som mamma var på massage satte jag och pappa oss på en vinbar lite längre ner på gatan. Tog varsin sangria och delade på lite vitlöksbröd för ååå det är verkligen något som jag har saknat här nere, jag har nog inte ätit det sedan pappa gjorde det hemma sist innan jag åkte hit. Det var inte det godaste för de hade ost uppepå vilket tog bort väldigt mycket av smaken, men våra sangrior var väldigt goda. Det var lite kul att sitta där med för att många asiater kan ju inte dricka sprit och vin så som många européer kan (sen är det många européer som inte heller kan hålla sin dricka) så det var kul att sitta där på vinbaren och se hur folket runtomkring uppförde sig.

Innan Arab Steer var vi inne på Satay gatan och det var riktigt gott, tror att jag räknade till att ja hade ätit 16 spett, pappa 24 spett och mamma 21 spett ^^ sjukt goda spett men deras biff var denna gången lite för hårt grillade vilket var tråkigt men det är ju samtidigt så det kan vara. Skön stämning och vi hann inte ens sätta oss vid bordet innan tre var framme med sina olika menyer som de serverade på gatan.

Nu är det sängdags för imorgon när jag vaknar så är det bara att äta frukost, packa klart och sedan drar vi till Bali. Puss på er <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar