Translate

onsdag 5 mars 2014

Återseende

Idag har jag träffat Linnea och vi har vart inne i stan lite, skulle köpa present till Cajsa och Linnea skulle ha en bikini. Hon har vart iväg nu i en vecka och på fredag åker hon igen och sen en vecka efter det bär det av hemåt till Sverige igen. Åt lunch på food courtet mitt emot Vivo och han som jag köpte mat av sa att jag hade vackra ögon. Sedan frågade han vart jag kom ifrån och när jag svara Sverige så undrade han om det var en region i Australien......Sött! men nej det ligger i norra Europa. Tycker ändå att det är fint att de försöker.

Somnade snabbt på soffan innan barnen skulle komma hem från skolan och gosse vad det var skönt. Helt underbart med en liten powernap mitt på dagen och enligt doktor Oz så ska man ha sina små guilty pleasuers men utan att känna skuld över det för det är skulden som är dålig för oss. Åtta timmar efter det att man gått upp är det normalt att känna sig lite trött och helt okej att ta en tupplur på 20 min. :D Ett uttalande helt i mitt tycke!!!

Till middagen gick jag Linnea och Noah till Blooie's Roadhouse som ligger sjukt nära där vi bor, visste inte ens att den fanns :) Vi åt god mat och spelade biljard. Gudde kom efter jobbet och då blev det en omgång biljard till innan vi skulle gå hem. 

Mycket vackra miner från drickande middagsgäster. 

Nu är det ju fastan så jag ska fasta ifrån godsaker, jag har sagt att min 85% choklad är ett undantag och jag ska ha ätit en riktig semla. Så imorgon är det semla som gäller. Ska upp till kyrkan och fika men har sett att de har det på det svenska caféet FIKA inne vid arab.

Nu ska jag sova och så får vi se vad morgondagen erbjuder ;) BTW min rygg känns bra nu, har simmat varje dag för att öka cirkulationen och stärka musklerna så när jag vaknade imorse kände jag inte av det alls. Känns otroligt skönt men ändå lite konstigt att gå ifrån att ha haft ont, inte kunnat gå fort till att helt plötsligt knappt känna av det alls.  

4 kommentarer:

  1. Inga direkt småportioner.....hehe

    SvaraRadera
  2. Haha nej inte direkt, orkade äta typ hälften ;)

    SvaraRadera
  3. Den hamburgertallriken hade jag kunnat tänka mig till middag!!! MUMS

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den var riktigt god men det bästa var nästan att få lite coleslaw ^^ haha en grej jag märkte att jag saknat men som jag inte visste om ;)

      Radera