Translate

söndag 2 mars 2014

Waterpark!

Idag har jag och Noah tagit oss långt ut på östkusten och till ett swimming complex med rutschkanor. På vägen dit i MRT:n tyckte Noah att det var en bra idé att kasta sitt kort på mig, detta resulterade i att hans kort fastnade emellan sätena mellan mig och snubben brevid. Som tur var var denna gubbe väldigt hjälpsam och fick efter typ en kvarts lirkande upp kortet från den lilla glipan. Utan kortet kommer man nämligen inte ut igen om man har checkat in (man kan säkert lösa det med dem som jobbar där men det är ju lite tråkigt när vi precis innan vi gick på tåget laddad det med 10 dollar)
På väg mellan LRT och complexet halkar jag och inte bara en gång utan nej klart att man ska göra allt gånger två. Fick så ont i ryggen så jag kunde inte andas ordentligt när vi gick. Skulle simma lite för att stärka ryggen när vi väl var inne men det slutade med att jag satt på kanten eller i jacuzzin för det gjorde ont i ryggen att simma till och med :( 

Provade att åka rutschkana med Noah, han vann dock och jag tappade halvt både toppen och byxorna.

Såhär kul kan man ha det när man är ute och åker kollektivt i över en timme ;) (enkelväg)

Kvällen avslutade vi uppe i Jerkfeldts nya lounge. Kyrkan hade idag haft problem med en bisvärm så tyvärr var dagens aktivitet Grillkvällen inställd. Då passar man på att gå till grannarna och dricka lite vin och snacka lite. Otroligt mysigt var det att sitta där. :D 

Pratat med min Alle-Balle som planerar att komma hit och hälsa på. Det är verkligen något jag ser fram emot om det blir av :D Du är saknad min älskade vän <3 
Nu ska jag gå och lägga mig för imorgon väntar en dag med böckerna, eller ja i mitt fall blir det väl film och uppsats skrivning men ändå ;) Puss och kram på er <3

2 kommentarer:

  1. Vad snyggt med loungen framför fiskarna!!

    SvaraRadera
  2. Ja det var riktigt fint :D och skoldpaddan har skymtats, eller ja bara den ena men det är ju ändå en :D

    SvaraRadera