Translate

fredag 14 mars 2014

Phuket, Koh Tao.

Första kortet taget i Thailand. Framme hos Lillemor och Kurt och det var så roligt och trevligt att få träffa dem och bo hos dem. 

Lång bussresa från Phuket till Surat Thani och det där med Thaitid har man ju fått känna på. Bussen första morgonen var 35 minuter sen och sedan håker de ju inte direkt tiderna när man väl är ute och kör heller. Satt två timmar vid piren innan färjan skulle gå ut till öarna. Som tur var hade man ju folk att snacka med och sen kom det ju ändå mer folk när färjan väl skulle avgå..haha helt galet :)


Ett cigarett trick senare satt jag och snackade med dessa goa grabbar, James från England och Kristian från Danmark. 

Kristian skulle till samma ö så vi hade följe hela kvällen och när vi hittade Berra, Berntsson och Möller så käkade vi med dem och det stockholmsgäng som de hade träffat där. Det var en helt galet bra kväll. 

Bakis på stranden. Man kan ju nästan inte ha en bättre plats att vara lite bakis på. 


¨
Här inne bodde vi fyra, fast en natt var vi faktiskt tio..haha helt galet det var kroppar överallt!! Sjukt mysigt dock.

Eldlimbo var ju givet, shit vad varmt det var när man gick under dock. Men gjorde det bara en gång där jag visste att jag kunde komma under, shit vad läskigt det såg ut med dem som hoppade genom ringarna och sedan sprang ner i vattnet för att håret rök...

Jag, Berra och Berntsson tog en dagsutflykt med scootrar när Henke hade advanced dykar kurs. Skulle ta oss till Shark Bay för att snorkla men vi fatta inte exakt hur vi skulle göra för att komma dit så vi åkte till en annan strand istället ;)


Efter det stack vi hit, killarna simmade ut till klippan och hoppade därifrån. Det såg helt sjukt galet ut och en snubbe gjorde den ett grymt snyggt dyk därifrån. Själv låg den lilla badkrukan på stranden och kollade på, det var nämligen massa äckliga blåa typ manet aktiga saker i vattnet så jag sket i att simma längre ut än vad jag bottnade ;)

Underbara solnedgång. 



Dessa fina klisterlappar fick man när man skulle åka buss och färja, bara för att de enkelt skulle kunna se vart man skulle och skicka en i rätt riktning. Ett riktigt smart system ändå för det fungerade ju oerhört smidigt. 

Sista morgonen i Phuket, tidig uppstigning och här börjar solen att komma upp. Det var så otroligt mysigt att sitta och äta frukost tillsammans med Ambys. Just denna bilden var mitt fina lilla försök till att få kyla ner mina svullna fötter. Min vänstra fot är lite mer svullen än min högra för jag har fått ett sår som förmodligen blivit lite infekterat. Men imorgon ska jag köpa jod och ta hand om mitt sår. Fick jod hemma hos Lillemor och Kurt så nu blir det nog snart bra. 

Nu ska jag gå och lägga mig för jag är så galet trött!! 
Jag kommer nog skriva lite mer utförligt om resan imorgon. Puss och kram på er <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar