Translate

onsdag 19 mars 2014

Saknar Thailand

Helt galet att man kan bli så biten av att bara ha varit iväg i några dagar....jag hade det så otroligt bra både i Phuket och ute på Koh Tao att jag liksom ler när jag tänker på det. Fast ja halva resan gjordes ju utav det folk som jag var med och som jag träffade där, det är ju liksom en väldigt stor del av hela resan. Upplevelserna som man delar tillsammans, för som man säger ju är ju delad glädje, dubbel glädje.
Så otroligt roligt att tänka tillbaka på de fina dagarna man hade på stranden, om än något bakis, så var det ändå väldigt bra. Sol, bad, hyrde ju snorkel en dag men ja tröttnade väl efter typ fem minuter för jag fick in vatten i snorkeln hela tiden....typiskt mig att inte ens kunna snorkla liksom.....


Stockholmstjejerna! :D
Hade tyvärr inte kort på Möller eller de andra :/ 

Något som gjorde starkt intryck var ändå djuren, jag saknar ju Mimmi så otroligt mycket så det var ju helt underbart när jag första kvällen på Koh Tao kunde sitta och mysa och klappa på en hund. Jobbiga intryck var när man såg thailändare träna upp sina tuppar inför tuppfäktning, han bar alltså den ena tuppen i en väska typ så att han kunde styra och hetsade den tupp som var lös på marken. Helt galet enligt mig för jag tycker verkligen inte att något med tuppfäktning (eller för den delen alls några kamper där man ska kämpa till döden) är okej. Och speciellt inte när det kommer till djur som inte vet annat och heller då inte vet bättre. För dem handlar det ju om liv eller död för slåss du inte tillbaka så är det ju du som ligger där på marken blodig och utan några hjärtslag. Nej just den delen av kulturen förstår jag mig verkligen inte på!!

Såg också en hund som var förlamad i bakbenen, tyckte så himla synd om honom där han släpade sig runt på stranden, och det såg så underbart ut när han var i vattnet och hans bakben då inte behövde släpa utan istället kunde flyta upp lite och han kunde ta sig fram mycket enklare.

Idag åker Berra, Berntsson och Möller hem till Sverige så jag hoppas att deras flygresa går bra.

Nu ska jag åka och köpa lite lunch till mig och Gerd och Torgny. Puss och kram på er <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar