Translate

onsdag 20 november 2013

19 november!

Idag har jag och Erik varit Erik och Josefin i ett år och en månad :) <3 Om du bara visste hur lyckligt lottad jag är som har din min fina! <3

Så vad har jag egentligen gjort denna dag...jag började med att gå ner till gymmet som finns här på condot. Tog ingen bild idag men kanske kommer upp en imorgon för imorgon innan frukost ska jag och Ronja ner och träna i en halvtimme och sedan simma några längder i poolen. Jag gick på bandet i 30 min och sen provade jag några av de andra maskinerna men det är inget  stort gym och det mesta är styrkelyftningen så jag kommer nog hålla mig till det bekväma bandet. Tänkte att det skulle få bli en del av min dagliga rutin att gå 30 minuter innan frukost (hoppas att jag kan hålla det någon vecka i alla fall)
Jag skulle ju ha pluggat idag men jag satte mig och gjorde något test och kände att nej jag orkar inte detta idag, så drog med mig Ronja in till Vivo för jag skulle köpa ett paraply och vi hittade ju såklart lite andra saker också ^^ nästa sak på min inköpslista är iaf korta tränings shorts, det är lite för varmt med sådana hellånga byxor som man har hemma i Sverige. 
Vi käkade lunch på food-courtet utanför vivo och testade nu för tredje eller fjärde gången indisk mat. Jag har kommit fram till att non-spicy för mig inte alls är samma som non-spicy för de som säljer maten och ska hädanefter hålla mig undan det indiska köket, bortsett deras prata och naan bröd. 

På kvällen drog Linnea, Ronja och jag in till Golden Village för att kolla på bio. Vi såg "About Time" och jag älskade den. Känner sig lite lätt blödig när man sitter i en salong och tårarna rinner ner för kinderna men en riktigt bra feel-good film skulle jag nog ändå säga att det var. Vi upptckte precis innan vi trodde filmen skulle börja att den inte började förrän en timme senare så vi tog tillfället i akt att gå och äta glass. (Jag har väl kanske lite tjatat om glass typ de senaste tio dagarna?! hehe)

Nu är jag helt slut i både kropp och huvud så ska bli riktigt skönt att få sova lite. Ska plugga och förhoppningsvis sy ihop mina kläder imorgon. Puss och kram på er alla därhemma <3

Chocolate Therapy - precis vad jag behövde idag!!

sweet or salted popcorn?


Dagens fina inköp, armband, en hårdoughnot som också kan vara en korv och ett enkelt svart paraply lätt att bära med sig i väskan. 

Dagens detalj, ett nytt örhänge

En glad Ronja med indisk mat på bordet. 

6 kommentarer:

  1. Ser underbart ut o vilket fint örhänge!

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ja det var helt underbart gott med glass ^^ tack så mycket, har upptäckt att det är lite jobbigt att bära bara men en kväll fixar man ju enkelt :)

      Radera
  2. Vilken smak var det på glassen??
    När jag var i USA så åt jag coffe with heath crunch...YUMMIE! Fast du gillar väl inte kaffe...:(
    I Sverige så har de inte tagit in den...SYND!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tog strawberry cheesecake och chocolate therapy :) om du inte har provat strawberry..så måste du nästan det för den är så underbart god :) åh nej tyvärr är ju kaffe inte min smak ;) haha men du får väl starta en egen import av B&J glass?! ;)

      Radera
  3. Haha du har så rätt..det vore ju ett jobb för mig...
    Strawberry cheesecake har jag smakat och jag hade faktiskt en sån häromdagen. Frågade Alexander om han ville ha glass men det ville han inte, fast när jag började äta lite på den så ville han ha och det slutade med att han åt upp hela alltet!! Nästa gång får jag köpa nån han inte tycker om...:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi kan starta det tillsammans du och jag ;)
      haha ja det är alltid likadant det är bara köpa en extra med en gång för alla andra brukar ändra sig när de väl har smakat ^^

      Radera