Translate

torsdag 28 november 2013

Everybody move your feet and feel United - junior senior

Oj, idag har varit en lång dag... Gick upp imorse och ner till gymmet för att gå/småspringa lite men när jag hade gjort femton minuter fick jag så ont i magen för varje steg att jag fick stänga av och gå upp och duscha :/ note to self: ät INTE gul lök!

Somnade igen efter dusch och frukost, var så otroligt trött. Vid tolv var jag och Ronja uppe i kyrkan och sen har vi stått på hela dagen fram tills nu när vi kom hem tio över tolv. Julbordet för studenterna blev verkligen hur bra som helst. Vi i köket hade alla fina matchande förkläden som var lite juliga i rött och vitt så tror det också såg lite mysigt ut. Jag har gjort senapssill idag och den blev riktigt god, båda de två burkarna som jag gjort tog slut :) har tillsammans med Eva, en frivillig, skalat 200 ägg idag. Tog inte så himla lång tid ändå. 
Gudde tog barnen när de kom från skolan så att jag skulle kunna vara kvar i köket och sen kom de till kyrkan och fick sitta uppe i soffan och mysa med film och ostbågar under julbordet. På så sätt kunde också jag få vara med och träffa lite skönt folk :) Alla de svenska studenterna var väldigt trevliga och även så de norska men de pratade inte likamycket  med mig :) Alla verkade väldigt nöjda med kvällen i alla fall så då känns det verkligen som man har gjort ett bra jobb. 

Nu kan jag definitivt inte komma hem och säga att jag inte kan laga mat för igår hade Noah kommit till Mia och sagt att det var så bra nu att jag var här för att jag lagade alltid så god mat! Ha tji fick alla ni som sagt att Josefin nilsson inte kan laga mat! (inklusive jag själv) 

Imorgon har Thyra en assembly på sin skola där hon ska läsa en del ut Goldilocks så uppstigning imorgon blir halv sju för att hinna duscha innan vi ska åka :) ska bli så roligt att få se henne läsa den text som hon övat så duktigt på. 
Jag har så sjukt ont i fötterna just nu och de är lite svullna så imorgon blir det ingen extra promenad på bandet utan de dagliga promenaderna får vara nog känner jag :) 

Halva sidan av det rummet som var dukat för de 150 studenter som skulle komma på middag. Storköks erfarenhet på CV:t check ;) 

Här är alla de fina sillarna som vi hade stått och gjort. Först hade vi lagt de i mjölk för att få ur lite av saltet och sen var det gosa inläggningar som gällde. 

Mina fina laxtårtor, halvt gjorda efter mammas recept men ja vissa saker går ju inte att få tag i här nere så då får man ta lite andra ingredienser. Har lovat Thyra att göra en till jul här för hon sa att de såg så goda ut :) 

Kramsekake och riskrem (ris á la Malta) så gott med julmat...  

Gudde och Ronja stod för lite underhållning

Lite mer mat ;) det blir så gott när allt är hemmagjort :) 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar