Translate

onsdag 6 november 2013

Hummus och POW

Jag känner att det alltid är lika svårt att komma på roliga rubriker på inläggen så det blir hela tiden vanliga tråkiga men det får ni stå ut med.
Idag har jag väl egentligen inte gjort så mycket, var uppe på kyrkan och frostade av frysen samt sydde på några knappar och lappar på några kuddar som ska säljas på Julbazaren denna helgen (för jag kan ju både frosta av frysar och sy...) det gick bra iaf men det var riktigt jobbigt att frosta av frysen, stod med en liten som degspade av stål och hackade loss all is.

Vart inne på Arab street idag och åt en Mezetallrik, det var gott och kul med något som är lite mer annorlunda, visserligen lagade vi turkisk mat förra veckan i kyrkan men ändå. Var en liten sidogata där också som jag är dying to go back to. Så mysig med lite vintage, mycket bohem och lite mer annorlunda saker. Mamma dit ska vi när du och pappa kommer ner och hälsar på!

Noah har varje vecka POW (Problem Of the Week) och han får så svåra uppgifter vissa veckor. Denna veckan gick det bra att lösa men så ska man då tänka att det är en 11 åring som egentligen ska klura ut den själv. Här är veckans : I cafeterian finns det två olika storlekar på bord, ett bord som tar 8 sittplatser och ett som tar 5 st. På lunchen kom det 63 gäster och alla borden var fulla och inga stolar stod tomma. Inne i rummet stod mindre än 10 bord. Hur många bord av varje fanns det i cafeterian?

Det har faktiskt inte regnat något idag och det vart riktigt skönt ute tyckte jag ändå idag. Nu på kvällen hade jag på mig en stickad tröja till och med, men det var för vi skulle åka och handla på Vivo. Det blir så kallt när man kommer in i AC här nu. Har min på rummet på 23 nu under natten men nu innan man somnar får man ju sitta nedbäddad under täcket och gärna med en långärmad tröja på :)


Väldigt rolig bild. men ni ser ju hur mycket is det var bara på ena halvan (stolt över mig själv ;)


2 kommentarer:

  1. 6*8=48 då e det 15kvar vilket innebär 3 bord o 6 bord 3+6=9
    Morsan kan!!! haha

    SvaraRadera