Translate

söndag 10 november 2013

Julbazar/marknad

Idag har varit en helt  galen dag. Var ensam med barnen på morgonen då mia och gudde gått till jobbet så skulle vi göra oss lite fina för att gå iväg upp till kyrkan och Noah och Thyra ville ju ingenting annat än att gå dit så det faktum att det var en timme kvar tills vi skulle gå fick man ju bara göra det bästa av. Både den svenska och den norska ambassadören var där för att ringa i klockan och öppna själva bazaren (alltså typ julmarknaden). Det var så otroligt mycket folk som kom och allt hantverk försvann nästan med en gång. Jag köpte några saker som jag har tänkt att jag ska skicka hem med ett paket till jul här men vi får väl se hur det blir med det ;) 
Jag minglade runt lite bland allt folk och jag fick idag också inviga min klänning, men fy vad varm den var, ska nog härefter försöka hålla mig till så mycket bomull och bambu som möjligt. Fast idag var också en varm dag tills efter regnet, då blev det mer uthärdligt igen. 

Idag har det varit lite tufft med ja att vara hemifrån ifrån så många nära och kära så jag har försökt göra en lista på vad jag vill se och hitta på här och har väl nu kommit fram till en del saker. 
Ska finslipa den lite och lägga ut här lite senare. 

Blev en liten spontan middag här hemma idag, jag började laga middag till mig och barnen vid sex så gjorde kyckling, potatis och rotsaker samt ris och sås till Thyra, så ringer Mia och säger att de är på väg hem och att Annika kommer med sin familj på middag för alla var ju så trötta efter att ha jobbat hela dagen på basaren så vi skulle bara ha en mysig trött/slappe kväll här. När Mia kommer gör vi en sallad och sätter på rödbetor som ska kokas och vi gör en annan liten sallad bara för att vi är osäkra på om maten skulle räcka. Så otroligt roligt när maten sen blir omtyckt och det blir så kul med lite plick-plock och buffé aktigt. Alla tre barnen lekte servitörer och presenterade fint maten när de tog ut den från köket och de hade sminkat sig och klätt upp sig. Så himla mysigt!! 

Men nu ska jag sova för jag har så grymt ont i mina fötter, jag måste hitta på något ilägg eller hitta bättre platta skor som inte är så platta. Har (bara för att klaga lite till) förövrigt så öm rygg nu sedan massagen igår, känns som ett enda stort blåmärke men det gör nog gott! åtminstone är det var jag vill intala mig ;)

En liten ekorre som jag vart väldigt förvånad över att se, men de är tydligen vanliga här ^^




Så otroligt mycket mat det blev tillslut


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar