Translate

söndag 24 november 2013

Keep your head up, keep heart strong... - Ben Howard

God kväll gott folk! Har idag insett att det är den 24 och bara en månad kvar till julafton!! Helt otroligt grymt ju...har också insett att det betyder att jag varit här i detta land i en månad och en dag. Det är inte lätt att vara borta från så många som man är men man kan ta sig igenom det, det gäller bara att ha mycket bra musik och att veta att man är älskad! <3 Sitter just nu och lyssnar på spotifys lista (Cure for loneliness) och får fina meddelanden hemifrån i stort sett varje dag. Alla har nog iofs sina egna knep för att inte bryta ihop totalt och det hjälper mig nog att jag känner Mia och dem andra så himla bra från början. 

Igår hade Ronja dragit fram elgitarren här hemma så innan middagen satt vi alla och spelade och sjöng tillsammans i soffan. Det var riktigt mysigt, blir ju inte alltid som orginalet heller när man sjunger i annan takt och jag i fel tonart ;) På tisdag ska vi börja laga den svenska julmaten inför julbordet på onsdag som är för studenterna. hoppas på att man kommer in i lite julstämning i och med maten men det återstår att se...

Har idag suttit och diktat ihop några vykort som jag tänker skicka hem till familj, fick lite skrivkramp efter ett tag så ja det kanske inte är de mest relativa saker som står på korten ^^

Idag har jag och Ronja varit med barnen i parken när Mia och Gudde har jobbat och sen var Noah med och uppträdde teater på gudstjänsten. Jag och Ronja stannade hemma och städade lite för det skulle komma en kille från Uppsala stift och kika på lägenheten. Har varit så sjukt uttråkad och inte orkat kolla på film eller plugga eller bara ligga heller så jag tänkte vad gör man när man inte har något att göra?....jo man äter ju såklart! Varav denna fina matbild på en grymt god sallad med bönor som vi gjorde igår och som jag åt upp idag i min fina tristess. Den ser kanske inte så fräsch ut men den är underbart god så tänker att om ni vill prova den så skriver jag här vad som jag hade i...
Kidneybönor, uppvärmda med lite vitlök och andra goda kryddor
Sallad
Majs, massa majs ;)
Gurka
Tomat
Avokado
och sen toppade vi av med lite balsamvinäger, en matig sallad som passade väldigt gott till pajen vi åt igår ;)

HJÄLP!! jag sitter verkligen fast och vet inte vilket ord som ska in i det artonde gaper :(

På väg till parken för att äta lunch på McDonald's och sedan en liten gottig glass på det ;)

5 kommentarer:

  1. Hej älskling kan det vara shows om gap 18? Or mark litte Hard to get to understand. Love love kisses and hugs

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det skulle det kunna vara, funderar på showing också ^^ ska fråga Gudde också ;) han har fått hjälpa ganska mycket här med mina fina översättningar och uppgifter...love kisses and hugs right back at ya <3

      Radera
  2. Kanske distinguish... Dvs kännetecknar... Jäa konstig mening om du frågar mig

    SvaraRadera
  3. Kanske distinguish... Dvs kännetecknar... Jäa konstig mening om du frågar mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju faktiskt också ett möjligt svar...åhh det är så knepigt :/

      Radera