Translate

måndag 18 november 2013

Så vart det måndag igen...

Ja, jag kan väl ganska lugnt säga att dagen inte har varit så händelserik :/ Jag har idag suttit inne i vid matbordet och pluggat heeeeeela dagen. Jag känner att jag desperat behöver komma ut ur huset lite så antingen ska jag ta mig en simtur eller följa med och handla lite mat.

Jag har idag börjat ta tag i mitt pluggande och lämnat in den uppgift som ska in den 29 november för att nu kunna ta tag i den kurs som strulat till sig och få klart de tre inlämningar som jag missat. Ska också börja ta tag i att träna lite nu och Ronja sa att det fanns gå band nere på gymmet i källaren så ska ta mig dit ner imorgon tänkte jag. Hade med mig ett par shorts med hög midja ner hit nu som jag köpte i somras och när jag tog på mig dem häromdagen så var de alldeles för små, mina höfter var för breda. Det är lite sorgligt att se kroppen förändras utan att jag riktigt kan kontrollera det samtidigt som jag vet att det är den kropp som kommer att vara jag som faktiskt tar form. Och om jag nu kommer igång med träningen så kan jag ju iaf kontrollera så att den inte byggs av fett utan av muskler. Jag är säker på att alla tonårstjejer går igenom detta förr eller senare i sina tonår och mina tonårskilon kommer nu, det är lika jobbigt för alla tror jag att acceptera att man inte längre kan köpa kläder i den storlek som man alltid har gjort, men egentligen är det bara positivt. Ett tecken på att man håller på att bli vuxen.
Oj ledsen för den lilla avstickaren men jag behövde få skriva av mig lite för det är sån sak som jag tänker på varje gång jag ser mig själv i spegeln.

Ikväll innan jag lägger mig hoppas jag att jag ska hinna skypa med Erik och kanske se det tredje avsnittet i andra säsongen av The Carrie Diaries.

Här kommer lite bilder från bilresan hem igår...

Dessa vackra palmer kantade vägen hemåt


När man ser höghusen lysa upp himlen vet man att man är tillbaka i storstaden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar