Translate

torsdag 14 november 2013

Shopping dag

Idag har varit en riktig mysdag! Jag åkte med Ronja och Mia in till VivoCity där vi spenderade i stort sett hela dagen :) Vi åt lunch på Sushi och det var min första riktiga sushi upplevelse. Jag tyckte faktiskt riktigt mycket om det. Det är ju vissa saker som kommer som ser lite suspekta ut på det där rullbandet, men vi provade några olika (lite snällare för min skull) och det var gott. Mamma jag ska lära er äta sushi när ni är här eller när jag kommer hem ;)
Limejuice är i alla fall den stora grejen här nere, det är riktigt gott och går i stort sett att beställa på vilken restaurang du än kommer till. 

Efter en hel dag på shopping gallerian kände vi att det var dags för en liten massage så vi gick alla tre på en timmes helkroppsmassage. Det var så otroligt skönt, och denna gången var det mycket skönare och bättre än den förra som jag var på. Sen åkte vi direkt till restaurangen som vi var bjudna till av en bekant till Mia och Gudde. Det var en riktig indisk restaurang som hette Samy's Curry. God mat men mycket i det indiska köket är ju kryddstarkt så det är lite svårt med min mage...men jag fick något inte så kryddstarkt alternativ och naan bröd som neutraliserade det som blev lite starkt. Vi fick fina bananblad att äta på och riset serverat på tillsammans med det andra som  man plockade åt sig. 

Imorgon åker vi till Malaysia så jag ska fixa något tidsinställt inlägg ifall det skulle vara så att jag inte har internet på ön dit vi ska. Det ska bli mysigt att få se lite av Malaysia också. 

Helcoolt sushiband

Dagens inköp blev två stycken  klänningar, två stycken  flip-flops + lite smått och gott. Upptäckte här hemm att den fina blå-beige klänningen var lite trasig (förstod då varför den var med på rean) så den ska jag försöka laga lite fint.





Här är skalen som jag köpte igår i Chinatown. Ett Kina inspirerat (såklart) och ett vitt i "läder".

Här kommer några fler av de sköldpaddor som jag såg igår :)

Alligator snapping turtle - en av världens farligaste sköldpaddor

soft-shelled turtle



en som hette något om prickar ;)

Tyckte bara att han såg för skön ut alltså!Chillar lite på min väns rygg bara...vadå då?


Pig-nosed turtle

Golden soft shelled turtle (albino) Kiniser tror att just denna sköldpadda kan bota många sjukdomar och även cancer :( Många skölpaddor är utsatta för hemska saker så som att få skalet avskuret och sedan bli ikastade i vattnet igen för att man vill mala ner skalet, eller göra skyddande smycken av det. 



3 kommentarer:

  1. Fina grejer du shoppat!!! Snygga bruna flipflops...
    Hoppas du kan laga den superfina beige-blå klänningen..
    Puss & kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket :) det är mycket fint som man kan hitta här nere, men många av butikerna följer västerländskt mode och så även säsong så det är mycket höst och vinterkläder i butikerna nu ^^
      ja jag hoppas med det, har en till klänning som gått sönder och ett par shorts nu så får ha en liten sydag här nu snart ;)
      Puss puss

      Radera
  2. Å ha en härlig tripp till Malaysia!!!

    SvaraRadera