Translate

måndag 25 november 2013

I wanna see you be brave... - Sara Bareilles

Idag har varit en sån där dag, vaknade och ville inte gå upp ur sängen men drog mig upp och ner till gåbandet. Har sedan suttit inne och pluggat hela förmiddagen med musik på hög volym i ett mesigt försök till självpepp...På något sätt har ändå musiken helande krafter, det är som när du är glad så lyssnar du på melodin och dansar till den medan när du är lite nere och inte mår så bra så lyssnar man verkligen till texterna som sjungs.
Just nu känns det väldigt långt bort att komma ikapp med kursen, är snart klar med första men på fredag så öppnas en ny inlämning som jag också ska göra, och som bara är ekonomi (en sak som jag inte riktigt förstår mig på för jag tycker inte att det är så intressant att jag har brytt mig..:/ ) Payback's a bitch! Men jag jobbar på och som en morgon som denna när det regnar utanför de franska dörrarna och åskan mullrar dovt i bakgrunden så känns det ändå bra att sitta inomhus.

Satt i fotöljen brevid sköldpaddorna ett tag när jag pluggade och asså jag tror att dem är smartare än vad man tror. Kollade jag på dem så slutade de leka sin lilla lek och stirrade tillbaka på mig, så tittade bort i någon minut för att sedan se om de hade börjat igen och då var det samma sak igen...luriga små rackare dem dära paddorna ;)

Till middag drog Gudde med mig, Ronja och Thyra till en indisk restaurang. Fanns något som hette Murtabak (om jag minns helt rätt) och är typ saker inbakta i pratadeg så den var inte stark och därmed också ätbar, tyvärr var den fylld med massa gullök så ja magen mår väl inte riktigt lika bra....men men :)
Planen var att vi efter maten skulle gå på en timmes fotmassage men alla de ställen vi gick till hade fullt så vi gick och nödhandlade istället.

Imorgon ska vi hjälpa till i köket uppe i kyrkan, skulle ju egentligen gjort det idag men norrmännen hade köket för att laga sin mat idag så det blev inget. Jag blev tack vare detta klar med den första inlämningen i min Grammar and Translation kurs och ska lämna in den så fort jag får svar ifrån min lärare. (riktigt glad tjej)

Ska nog kolla på någon fin liten film och sen lägga mig för att gå upp tidigt imorgon och träna innan vi ska till kyrkan.

I brist på bilder så får ni en nattutsikt från balkongen som jag tog igår när jag var lite lagom uttråkad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar