Translate

torsdag 28 november 2013

Step one come a little closer - MIKA

Woho sovit sex timmar inatt men känner mig ändå faktiskt ganska pigg i kroppen idag. Vaknade tidigt för att åka med till Canadian Internation School, btw hur coolt är det inte egentligen att barnen går på en skola som förkortas CIS?? awsome!! Och Thyra var så duktig där hon stod på scen och läste upp sin del. Man riktigt såg på henne hur nervös hon var men hon gjorde det så bra och ja, blir så glad av att se henne spricka upp i ett sånt leende när hon var klar och hade klarat det.

Nu sitter jag här med en kopp the och en knäckemacka med ost. Så gott att äta lite svenskt. Det är verkligen konstigt hur svensk man blir så fort man kommer utomlands, men ja på något sätt blir det svenska så kärt när man är långt bort och inte riktigt kan få tag i allt. Nu är ju det i och för sig ganska enkelt här med Ikea som har fått in väldigt mycket och även med kyrkan lilla affär, men det blir verkligen uppskattat med de där små sakerna som att kunna äta en leksands knäckemacka med en skiva hushållsost uppepå.
Hittade en ny serie idag också nu på SVT som jag känner att jag ska se alla avsnitt av. Alla Är Fotografer heter den och är med Johan Rheborg och Henrik Shyffert. Jag känner att jag kan passa in i den beskrivningen som de har med att man så enkelt kan ta kort och att alla gör det, men att bilderna egentligen inte blir så mycket bättre...Så om jag kollar på alla deras avsnitt så kan man ju kanske plocka upp något litet knep för hur man ska ta det där fina solnedgångbilderna eller ett riktigt snyggt, naturligt porträtt.

Nu ska jag snart gå till posten och kolla lite priser och även skicka lite saker. En ny uppdatering kommer senare ikväll innan jag ska lägga mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar