Translate

fredag 8 november 2013

Bussmamma?!

Imorse var jag uppe vid sju, var uppe tills barnen åkt iväg med skolbussen och gick då in och la mig och sov igen till tio när det skulle komma en kille och serva AC:n.

Det var riktigt mysigt att kunna gå och lägga sig i sängen igen och sova i ytterligare en och en halv timme. Gick ner till posten och hämtade ut mitt paket som mamma så snällt skickat ner till mig. Det har ju varit så mycket strul med den distanskurs som jag läser, det är svårt när man helt själv ska läsa sig till allting och sen då när man har varit duktig och köpt alla böcker på litteraturlistan, ja nej men då stämmer kursens och skolans lista inte överens så jag har ju köpt fel böcker -.- = nya böcker ska köpas och hinner inte komma fram innan jag har åkt iväg så mamma får hämta ut och skicka ner hit med ytterligare en ganska saftig avgift....som om en student egentligen har råd med dess omkostnader för böckerna...ja som ni märker så har jag varit väldigt upprörd över detta för allt detta var samtidigt som det strulade så sjukt mycket med upplåsningen av min telefon ,vilket också gjorde att de sista två veckorna innan avresa mest bestod av frustration. (Och ja jag mådde ju inte heller bättre av att veta att jag förmodligen inte kommer kunna träffa Erik på minst sju månader från det att vi åkt) :( <3
Men nu är i alla fall böckerna här och jag kan nu börja läsa ikapp alla de inlämningar som jag ska ha gjort sen i september, är nu uppe i 12 kapitel som ska in och nästa inlämning är om 20 dagar... känns lite som en uppförsbacke just nu men det gäller väl bara att hitta lite motivation.

Ja vad är det som har hänt mer idag egentligen? Jag blev ombedd att vara bussmamma idag från Canadian School till svenska skolan så för att jag skulle komma rätt och hitta och så så tvingades Hampus att följa med. Vi tog MRT till skolan och sen följde vi med alla barn upp på bussen och vidare till nästa skola.
Hampus visade mig lite runt på Orchard Road och där stötte vi på Linnea och Emma så vi tog följe och gick runt på lite olika köpcentrum.

Middag åts på Arab Street på ett mysigt turkiskt ställe som hette Blue Jazz Cafe, avslutade kvällen i staden med en helkroppsmassage på 60 minuter. Helt underbart skönt men shit vad ont det gjorde. Hon påpekade att jag var stel och körde såklart extra hårt just vid den skuldran och AJ!! men ja det känns ju bättre nu.

Tyvärr blir detta inlägg bildlöst för jag har inte tagit några kort alls idag :/ tråkigt men sant. Ska snart lägga mig för imorgon är det Julbazar uppe i kyrkan så därifrån kommer det imorgon att komma lite bilder, ja inte så lite utan ganska många tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar