Translate

lördag 23 november 2013

Heldag i stan 21/11

Måste ha blivit något fel när jag la upp inlägget i torsdags så här kommer det ;) 
Idag har jag varit ute på stan med Ronja hela dagen :) vi började med att åka till chinatown, fast jag gjorde så vi gick på fel tåg så fick en liten omväg på typ en halvtimme ;) 
Väl framme åt vi en riktigt god lunch och drack sjukt goda nypressade juicer. Gick runt inne på ett köpcentrum och sen gick vi på fotmassage, det var en så söt liten tant som masserade mina fötter och jag kommer helt klart att gå tillbaka dit igen! 

Sen åkte vi tåg till dhoby gaut och började gå emot orchard men istället hamnade vi på en konstskola och kollade på deras utställning. Gick vidare långs med gatan och gick in på några fler utställningar i olika gallerier :) klockan sju började ett outdoor live art performance, fattade ingenting av vad som hände en tjej som satt i jord och hällde jord över sig och sedan mjöl, sen lite vatten ^^ 
Gick vidare till arab street för att käka middag så satte oss på ett mysigt ställeoch  delade på en mezza plate. Idag har varit en riktigt bra dag men har riktigt ont i fötterna så ytterligare en fotmassage hade ju inte suttit fel ;) 

Glömde min mobil hemma idag och hade heller inte med mig kamera så jag kunde inte ta några bilder men Ronja har lovat att skicka de som hon tog så de kommer väl lite senare här någon dag :) 

Hittade ett fint vykort med ett fint citat :) 

Här kommer veckans POW! Jag vet att den inte är så svår att lösa om man gör det till en ekvation....men hur ska en elvaåring som inte kan ekvation lösa denna? Några enklare förslag? :) 


2 kommentarer:

  1. Hej Jossan, jag är ju inget bra på ekvationer men jag gjorde som så att Saras var ju 14cm längre än Georges dvs x + 14 (om G:s är x cm) Jeffs var ju tre cm kortare än Saras ( x +14 -3) dvs 11 cm längre än G:s.Den totala längden är ju 100cm. Drar bort 14+11cm från 100cm så är det 75 cm kvar.Denna siffran får man dela på de tre personerna. Alltså är G:s snöre 25cm, S:s snöre 25+14cm=39cm och J:s 25+11cm = 36cm.
    Ja förstod du något alls av vad jag svamlar om....
    Men blev det rätt eller??

    Kram på dig från din tokiga moster

    SvaraRadera
  2. Tack, jag räknade också med x och så och svaret blir rätt :) vi lämnade in i fredags men grejen är ju att Noah inte vet hur man ska räkna med x så vi skrev bara svaren och inte hur vi räknade ut det ^^
    pussar och kramar i massor <3

    SvaraRadera