Translate

fredag 29 november 2013

I'm on top of the world - Imagine dragons

Idag har varit en riktigt bra dag, så därför får titeln idag vara en riktigt bra peppande låt som man bara inte kan lyssna på utan att bli glad. Jag vaknade utvilad och var då ensam i huset så på med hög skön musik i högtalarna och tog en chill morgon med frukost framför det andra avsnittet av Alla är fotografer. Självklart lyckades jag stava fel på Henrik Schyfferts namn så rättelse där Schyffert stavas med SCH och inte SH ^^oops!

Mötte upp Hampus vid elva och sen tog vi MRT till China Town. Linnea mötte upp oss halvvägs där på Harbour Front och sen köpte gick vi runt i staden och bara hade det allmänt gött :) Fick köpt de julklappar som jag ska skicka hem, jobbigt att det kostar så mycket att skicka paket bara...Men jag har löst det på ett (vad jag tycker) väldigt fiffigt sätt. Kan ju dock inte säga vad det är eller visa bilder men ja efter jul kan ju alla ni andra läsare (ni som är icke-blodsfamilj) få veta min smarta plan. 

Vi tog en bakgata till food-courtet som vi skulle äta på Maxwell hette det och mitt på bakgatan stod det ett litet tält typ och gissa om det inte var en man som hade sin lilla barberarstation där. Så otroligt annorlunda och väldigt kul tyckte jag, kände mig väldigt turistig när jag tog kort så försökte att göra det i smyg....
Det började regna när vi skulle försöka ta oss till Boat Quay så istället tog vi MRT till VivoCity och gick till starbucks ;) en Caramel Hot Chocolate kände jag satt fint när vi satt och tittade ut över regnet som verkligen öste ner. Jag behövde köpa nya batterier till kameran eftersom de alla åtta jag hade med mig ner är helt slut så vi gick in på Best som verkligen har allt när det kommer till elektronik. Har tänkt att jag ska köpa mig en extern hårddisk som jag kan lägga in alla mina bilder på så att jag har de säkerhetskopierade, ifall något skulle hända min kära lilla dator. 
Gick också till Cotton On för att köpa födelsedagspresent till Ronja för hon fyller 20 år nu den 5 december så bilder på hennes present kommer när hon fått öppna dem, tror inte att du läser denna bloggen Ronja men utifall att ;) Var också inne på deras avdelning för heminredning och ja lite bra att ha saker och jag har hittat det coolaste iPad skalet som bara gör att man nästan måste införskaffa en iPad så att man kan köpa skalet. Hittade också flera kollegieblock som jag redan har börjat använda, ett till kurserna och två till lite andra saker. 

Mitt mobilskal gick sönder idag för jag tappade telefonen inne på toaletten så nu har jag fått inviga mitt vita i läder istället. Måste erkänna att mobilen ser slimmad och stilren ut. Ett bra val! 
Emelie var här på middag idag, en tjej som tyvärr blivit rånad och nu får bo uppe i kyrkans pool-hus tills hennes nya pass kommer. Hon var riktigt mysig och har varit ute och rest nu i tre månader snart. Så hon var med oss idag på vårt fredagsmys, vi hade jordgubbar med glass och sen både ostbågar och lösgodis till filmen. Idag blev det Turbo som visades och den var faktiskt riktigt rolig i vissa scener. Kanske inte världens bästa film men jag kan förstå att barn tycker om den. 

Imorgon är det grötlunch på kyrkan så jag tänkte nog dra med mig barnen och mina kläder så kan jag kanske sy ihop mina grejer lite så att min garderob utökas lite igen. Jag håller praktiskt taget på att klättra på väggarna över att jag är trött på att gå i samma kläder hela tiden, även fast jag egentligen inte gör det så känns det så när man går från min stora garderob till att bara ha det lilla som man packade med sig för lite över en månad sedan....Ska snart ta en sån riktig spenderardag och köpa massa fina nya saker men inte riktigt ännu. Nu ska jag sova så att jag orkar med morgondagen och Hampus har förresten typ lovat att han ska hjälpa mig att börja ta riktiga foton för ja...just nu tar jag ju med autofunktionen..Så godnatt och puss och kram!
Mannens lilla barberstudio

En sjukt cool byggnad mellan China Town och Clarke Quay

Kul med matbilder, men ni får stå ut lite...

Det första man möttes av när man kommer upp ur MRT

Mitt nya motto står på det svarta blocket, så underbart!

hehe köpte ett fint omslagspapper också

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar