Translate

söndag 10 november 2013

Fiskbullar och potäter

Idag var en jobbig dag, jag har varit trött i både sinnet och kroppen idag så ville egentligen inte gå upp ur sängen eller upp till kyrkan jag ville bara bädda ner mig under täcket igen. Jag saknar dig Erik så sjukt mycket och det blir inte lättare utan tvärtom, men jag hoppas att det blir bättre efter nästa gång vi skypat <3
Jag saknar ju självklart min familj också så det var extra mysigt att få prata med er mamma och pappa nu ikväll igen. Jag känner mig ju verkligen som en i familjen här men det blir ju ändå jobbigt att vara ifrån så många som man älskar och tycker så mycket om. 

Idag har jag varit uppe på bazaren igen men jag orkade inte gå upp så att jag var med på gudstjänsten vid elva. Det var nästan lika mycket folk i kyrkan idag med och Linnea och Emma var där så då var det lite roligare. Vi träffade också tre tjejer som studerar här varav en av de norsk och de andra två kom härifrån Asien någonstans, hjälpte till med en lite undersökning som den ena skulle göra och ska snart hjälpa henne att sprida en enkät till skandinaviska människor. De läste all fashion här och det verkade faktiskt vara riktigt roligt....kanske är fashion man ska läsa när man kommer hem till Sverige igen?!
Jag vann tyvärr ingenting på lotteriet trots att jag verkligen ville vinna ett set med en polaroid kamera och sådant fotopapper. Men men jag får väl köpa mig en på Lucky Plaza istället :)

Badade i poolen när vi kom hem och sen gjorde vi fiskbullar och potatis till middag. Det är skönt att se att barnen gillar husmanskost så mycket för de äter verkligen när vi lagar den typen av mat. Noah och Thyra satte ihop en liten förställning som de skulle visa Gudde när han kom hem efter att ha städat bort bazaren i kyrkan och vad de är duktiga och så underbart söta. De uppträde till två låtar och Noah hade sin karate dräkt på sig :)

Imorgon har jag tänkt att jag ska dra in till Arab Street och visa Emmy runt, en tjej som jag har gemensam kompis till och som är här nere i två veckor framöver. Kanske skulle Linnea och Emma möta upp oss för vi ska kolla in Haji Lane lite närmre. Ska ta med kameran så jag kan få riktigt sköna färgbilder tänkte jag :D

Har jag missat något? Tror inte det, det känns lite som att varje inlägg blir en "vad jag har gjort idag lista" men det får ni stå ut med. Det kommer ju bli kul att om några år kunna gå tillbaka hit och se vad jag skrev och vad jag hade för mig här nere (för min del då alltså, och kanske eran om ni tycker sådant är roligt)


En så liten gecko har jag inte sett här innan


Åh nej, det är ju fars dag och vi hade glömt det...(det är det sköna ögonblicket)

Och till världens bästa pappa på fars dag! Jag älskar dig pappa! och jag saknar dig <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar