Translate

söndag 17 november 2013

Hello Singapore!

Hej alla! Nu är jag tillbaka i Singapore igen efter en skön liten semester på Sibu Island Resort. Ikväll blir det ett litet och kort inlägg men jag lovar att jag ska uppdatera imorgon om vad som hände/inte hände under helgen där. Några fina bilder får det väl också bli men dem kommer också upp imorgon. 

Läste en helt otroligt bra bok nu under helgen som jag bara känner att ni där hemma som inte läst den MÅSTE göra! "Morgon I Jenin" heter boken och är helt underbar. Den är sorgsen men samtidigt fylld med så mycket kärlek. Den handlar om Palestina och alla de hemskheter som skett sedan 1948 fram till ja 2002 tror jag väl att det var. Den är helt klart värd att läsa och jag lovar dig att den inte lämnar dig oberörd. Jag sträckläste den nu från fredagkväll till söndagmorgon och ja tårarna har runnit och leendet har funnits på läpparna. Den är mycket vackert skriven och under de mest kärleksfulla sidorna släppte även några tårar av saknad till er där hemma och till min Erik! <3

Nu ska jag lägga mig och hoppas på att vakna utvilad imorgon, men det lär väl bli som alla andra nätter, vaknar x antal gånger, drömmer lite äckliga drömmar och sover en stund vid två :) Puss och kram på er <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar