Translate

måndag 11 november 2013

Haji Lane

Ikväll har jag varit själv med barnen och de har varit hur söta som helst :) Vi åkte och åt på west coast plaza och handlade lite mat samt mat till sköldpaddorna för den tog slut igår :o
Det är så många här som är söta, trevliga och många som ställer frågor om Sverige. Taxichauffören som körde oss till WCP var verkligen jättegullig och precis när vi ska gå ur bilen frågar han hur man säger "thank you" på svenska "Tack" säger jag och han svarar "tack you" så ursött (kan ju då också tillägga att han var en såndär riktigt söt liten gubbe som man bara inte kan låta bli att le emot när man ser dem. 

Mötte upp Emmy idag för att gå runt i arabkvarteren lite. Det var riktigt mysigt och kul att få lite nya känningar. Vi åt shish kebab (stavning) och drack lime-juice, typisk turkisk specialitet. Sedan gick vi runt i massa butiker och vi shoppade lite båda två, jag hittade en klänning och ett linne och Emmy köpte ett armband och ett linne. Hittade så otroligt fräcka skor så får nog gå tillbaka någon dag och köpa dem, samt köpa ett par ali-baba byxor. 
Var inne i Moskén som ligger mitt i och det låter ju så underbart vackert när det är bönerop. Vi hörde det inte idag när vi var inne men i fredags när vi var ute och åt så hörde man ropet till fredagsbönen. Stämningen med mörkret runtomkring och den upplysta moskén var faktiskt riktigt trevlig. Vi fick hursomhelst låna fina blåa rockar att skyla oss med för självklart hade vi inte klätt oss anständigt nog för att gå in. Fick signera deras fina lilla gästbok och där inne frågade en söt muslimsk tant om vi kom från Norge, vi svarade Sverige och hon log fint och gick vidare....lite udda och mycket sött. Tanten i "garderoben", eller vad jag nu ska kalla det för, var otroligt pratglad. Hon berättade gärna om när hon var i Sverige och hur dyrt det var med mat och så där. Samt att hon tyckte att det var väldigt konstigt att man hade tvättmaskin i källaren och fick skriva upp sig på en tid. Hon var riktigt söt för detta förklarade hon så ordagrant nästan som om hon trodde att vi inte visste hur det systemet fungerade. Hon gillade i alla fall sverige men tyckte att det inte fanns något liv i landet nästan, utan att det var ett bra ställe att pensionera sig på eller dra sig tillbaka till när man behöver lite lugn. 

Jag och Emmy blev indragna i ett typ museum eller något där mannen som hade affären (eller vad det nu var) praktiskt taget tvingade ner oss i en vespa med sidovagn och tryckte upp en cola i handen och placerade oss i värsta pin-up poserna. Dessa bilderna finns på Emmys kamera så jag ska be henne skicka de till mig, men jag tänker då inte gå tillbaka dit igen. 

Imorgon ska jag få iväg barnen till skolan så det blir väl uppstigning vid 7. Känns lite halvjobbigt när man är van vid sovmorgon men det är också bra för imorgon måste jag verkligen plugga järnet!! 





Så otroligt fashion-forward i de blå dräkterna ;)




9 kommentarer:

  1. Vad var det för material på klänningen denna gång??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte riktigt för det sitter inga lappar i kläderna här men det känns som om det skulle vara en blandning av bomull och något annat :D mycket svalare och goare i materialet än den andra iaf :)

      Radera
  2. Tilda är avundsjuk på att du har varit i en moské.. Snygg rock!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh haha sötnosan då. Ni får ta med henne in till moskén i göteborg eller kanske föreslå det som field-trip med klassen ;)
      Ja visst är den ;) så roligt att den gick hela vägen till golvet på mig och typ till vaden på Emmy ^^

      Radera
  3. Haha såg mer ut som en städrock Haha

    SvaraRadera
  4. Haha såg mer ut som en städrock Haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är ju inte så snygg direkt men den har luva ;)

      Radera
  5. Snygg klänning och urgulligt linne!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Har suttit i linnet hela dagen, och det värsta var att det fanns så sjukt många med snygga tryck. Nästa gång jag åker in ska jag köpa tre till för då kostar de bara $6 styck ^^ Kan ju köpa ett som Tilda typ kan ha som klänning :)

      Radera