Translate

söndag 1 december 2013

The christmas song - Michael Bublé

Idag har jag försökt att få julstämning att infinna sig både i mitt huvud och här i lägenheten. Har satt ihop en skön liten jullista på spotify och har spelat den högt hela eftermiddagen medan jag suttit med en kopp the och pluggat. Hade på AC:n i rummet så att jag behövde ta på mig en kofta, allt för att göra det mer vintrigt här nere i värmen. Lägligt nog började det regna strax efter lunch och åskan dånade högt och mörkret föll på samtidigt som regnat fortsatt att ösa ner så stämningen kom lite av sig självt när vi tände lite levande ljus. 
Har varit borta på posten och skickat iväg paket både hem och till Erik men jag hade ju lägligt nog glömt att skriva ner hans nya adress så fick glatt bära med mig paketet hem igen....men det var bra för jag kom på att jag hade glömt att slå in paketen inuti paketet så på måndag bör jag kunna få iväg det i alla fall :)
Det blev mycket billigare att skicka iväg paketen än vad jag trodde att det skulle bli så en väldigt glad tjej gick från postkontoret. 

Idag har det inte hänt så mycket annars, jag har kollat på det tredje avsnittet av Alla är fotografer och ja...jag har verkligen fastnat för den serier, synd att det bara är tre avsnitt till som kommer sen bara :( Jag måste gå ut och köpa mig lite mer kläder, jag har gått i Mias garderob och lånat nu de senaste två dagarna, gah (hehe åh usch vad jag känner mig materiell när jag skriver detta men jag tycker faktiskt att det är jobbigt att inte ha alla mina kläder)

Under tiden som det värsta åskovädret var satt jag under min sänghimmel och kollade på settman på plats och drack en god kopp the. Thyra skulle sova över hos en kompis idag och Noah har en kompis här som ska sova över. Mia och Ronja är kom tillbaka nu sent ikväll också så det har varit ganska full rulle. 
För att ni ska få något att se på också och inte bara läsa massa så tänker jag att jag slänger in några sköna misslyckade självporträtts foton som jag försökte med nu när jag hade batteri i kameran äntligen...

Här missade jag både ansikte och det faktum att fokus stod på manuell ;)
Kan ju vara bra att kolla hur inzoomad kameran är innan man tar kortet ;)
Avslutar kvälen med en god liten lördagsöl!

4 kommentarer:

  1. Fin färg du har fått!!!
    Jättefin bild oxå...

    Puss & kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Själv tycker jag att jag börjar känna mig blek igen 😇 nja bilden var väl kanske inte den bästa 😉

      Radera
  2. Jättesöta dotter o Thyra!! Ni är Jättefina!!

    SvaraRadera