Translate

lördag 11 januari 2014

A Great Big World

Åh idag har varit en bra dag. Igårkväll innan jag somnade så drog jag inödigt bort lite hud under min tå så vaknade självklart inatt av att det svider till när jag råkar dra tån emot lakanet. Detta resulterar i att Mia hittar mig sovandes med en strumpa på inne i mitt rum när hon kom för att väcka mig imorse. Det blir så äckligt varmt att sova med strumpor men jag var tvungen att ta på en under natten för att det gjorde så ont varje gång jag kom emot annars. Gudde har jobbat idag och Mia var inte helt på benen så jag fick åka med Familjen Galle och barnen ut till Sentosa idag:)
Helt otroligt fint väder som vi haft idag och vi har gjort mycket roligt. 
Vi började på stranden men gick ganska snabbt in till en vattenpark för att det var roligare. Där sprang barnen runt och lekte i vattnet, åkte rutchkana och spelade lite fotboll. Vi åt lunch och gick sedan vidare på ön. Barnen hoppade såndär studsmatta med sele som man kan göra volter på och så och de tyckte verkligen att det var roligt. Efter det åkte vi till en annan del av ön och gick på olika 4D filmer. Jag kom trea på desperados med helgrymma 590 poäng ;) woho!! Det var ett spel där man satt på en häst och red och så skulle man skjuta ner de elaka snubbarna. Inte visste jag att jag sikta så bra samtidigt som jag skumpade runt på en häst ;)

Mumbles stora äventyr, Extreme Log ride och Journey 2 var de andra som vi var inne på. Det var helt galet roligt att sitta och åka runt och det kändes nästan som om man var inne i teveskärmen och själv åkte den där berg-och-dal banan. Journey 2 var nog dock den grymmaste så det var ganska bra att vi avslutade med den för annars hade man nog kunnat bli lite besviken på de andra. Trodde att jag hade sett den filmen men det var någon scen som jag inte kände igen så det är väl en såndär film som jag har sett sent på kvällen och somnat till och sedan trott att jag sett hela på. Den hamnar hursomhelst nu på min lista över filmer som jag vill se tillsammans med 12 years a slave. 

vi avslutade dagen med middag på Chili's och det var riktigt gott. Barnen var alla väldigt trötta och det kan man förstå för vi hade varit på sentosa i nästan åtta timmar.

Min fina mamma och min fina moster satt igår kväll och hjälpte mig att lösa mina sista två uppgifter på inlämningen så nu är jag äntligen klar med den och har skickat in allting. Det är ju väldigt skönt ändå att ha tidskillnaden åt rätt håll här nere för hade jag behövt hade jag ju kunnat sitta uppe hela min natt här istället för om jag haft den åt andra hållet hade jag fått sitta uppe hela natten dagen innan dead-line och oroa mig för om jag hinner klart eller inte. 



      
Stör mig så sjukt mycket på dessa bilder men varsågod, avundas mina goda tacos ;)
Denna vackra utsikt hade vi när vi skulle ta oss in mot centrum av ön. 

Nä slappar lite ba.....
Man kan ju helt klart ha det sämre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar