Translate

lördag 11 januari 2014

Simple life

Idag har jag hjälpt till uppe i kyrkan med grötlunchen och välkomnat besökarna. Det är inte så tufft utan är mer att man ska sitta och vara trevlig och se till så att alla har kaffe i sina koppar ;) Mycket trevlig uppgift faktiskt. Strax innan fyra (när vi egentligen ska stänga) kom det en tjej som hette Linnea och precis kommit hit med sin värd familj, hon är också au pair. Fast ja hon är väl kanske lite mer riktigt au pair, liksom genom en agentur och allting men ändå. Hon har varit med sin familj i ett år i London och är med dem här nere nu deras första månad bara.
Gick hem i totalt ösregn....helt galet, himlen bara öppnade sig. Jag hade redan innan tagit av mig skorna och gick barfota hemåt i regnet under mitt lilla svarta paraply. Det luktar alltid så gott efter det att det har regnat, och förrgår när jag var ute och gick så klippte dem gräset längs med vägen. JAG ÄLSKAR DOFTEN AV NYKLIPPT GRÄS!!!!  Det är äkta sommar för mig, doften av nyklippt vått gräs och varm våt asfalt.

Väl hemma kollade jag på ett avsnitt av Skavlan. Spelade lite Ching Chong med Melker och sen körde jag och alla tre killarna klockan med fotbollen. Jag förlorade såklart och klarade väl sex som mest kanske. Melker slog sitt rekord och klarade hela femton tricks innan han tappade bollen.
Nu på kvällen har vi kollat på Life of Brian. Älska Monty Python! men jag tror nog ändå att jag tycker att Holy Graal är bättre, fast samtidigt inte. De är liksom roliga på samma torra stadie som jag bara älskar. Tack fina pappa för att du presenterade mig för dem ;) Du och jag delar samma torra humor (oftast)



Always look on the bright side of life....duh-duh duh-duh duh-duh duh-duh!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar