Translate

tisdag 21 januari 2014

Barnvakt

MIN UNDERBARA LILLEBROR HAR TAGIT SITT KÖRKORT IDAG!!!HURRA VAD DU ÄR BRA!!!

Ja de senaste på dig var från min student....måste fixa detta ;) <3 Älskar dig min fina bror! (jag försökte beskära bilden men tydligen ville min dator inte fatta detta...)


Idag har jag kollat in mina nya kurser som började idag och gissa om inte en av de J*vla kurserna också ska strula med böcker! Att inte Högskolan kan få till det rätt från början utan att vi studenter som flyttar iväg inte får med oss rätt böcker, köper fel böcker och behöver köpa nya som vi dessutom måste betala frakt hela vägen hit ner också! Som om en student badar i pengar! Ja jag är kanske lite upprörd över detta och det är ju inte så mycket pengar egentligen men jag tror nog ändå att med dessa två kurser nu och med att behövt köpa nya böcker fast jag egentligen redan hade böcker har lagt 1,500 kr EXTRA! Mamma var snäll och betalade frakten på den förra boken hit ner, men det känns ändå så otroligt pissigt att det blir såhär. Det ger en lust att hoppa av kursen. Som tur är har ju min lärare varit väldigt förstående för att jag liksom bor i Singapore över denna tiden och har svårt med böckerna (eftersom att skolan fuckar upp det) men man blir ju liksom bara så otroligt less.

Har här på dagen suttit barnvakt åt Ella, samma lilla flicka som jag satt åt i lördagskväll. Det gick faktiskt väldigt bra men min norska var nog inte den bästa ;) Vi kollade/lyssnade på Musevisa och sedan fick jag se alla hennes fina dockor.

Här hemma har Noah och Thyra haft uppvisning och hela fyra låtar var med i dagens föreställning. Så fina är de som klär upp sig och sätter upp en riktig liten show med dans och scenkläder och allt.
Nu ska jag snart lägga mig för imorgon ska jag få följa med Annika på Yoga klockan 8. haha så tidigt har jag inte varit uppe på ett tag så nu jädrar.

Här kommer lite bilder på Prata (hämtade från google)

Tissue prata med choklad
strawberry (vår såg dock lite mer aptitlig ut)
Prata bom fylld med smör och socker. 

2 kommentarer:

  1. Hur var yogan i morse?? Hoppas du kom upp i tid....
    Vilken prata är godast?? Kunde ju onekligen se olika ut...
    Visst e han duktig din bror!!! Skam den som ger sig.... Hipp hipp hurra..!

    Kram Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var bra :) kul att röra lite på sig igen :)
      chocolate prata var gott och även strawberry då smakade det nästan som pannkakor, men vill man ha lite matigare så tycker jag den med mushrooms :D
      Ja så otroligt bra jobba av honom nu :D

      Radera