Translate

tisdag 14 januari 2014

Blue

Idag var barnens första skoldag för 2014 och det verkade som om de båda två hade haft det riktigt bra i skolan idag. Mia tog med barnen och handlade när de kom hem och jag var kvar hemma för att plocka undan lite och sitta och fixa med datorn.

Idag har det halvt blåst storm ute känns det som men det har nog egentligen inte alls varit så starka vindar, bara att man inte är så van längre vid att det blåser. Jag och Linnea var i Mount Faber Park och åt lunch idag och gick runt lite. Vi köpte med oss varsin sub och sen började promenaden. Jag kände verkligen av hur täta mina bihålor är när vi gick upp för trappa efter trappa och jag blev andfådd av att prata när jag gick...svetten bara rann dessutom, galet hur dålig man kan känna sig i denna hetta medan man hemma inte ens hade dragit ner på tempo för det lilla som jag egentligen knappt har liksom. Vi satte oss i alla fall vid ett litet bord under tak och det fläktade riktigt skönt uppe på berget eller kullen eller vad man ska kalla det ^^ Vi satt en bra stund och bara snackade men sen kände vi att vi höll på att bli uppätna av alla de myror som kröp omkring där så vi gick vidare. Lånade toalett uppe på Jewel Box och herregud vad vi blev chockade när vi kom in dit. Var ju helt enkelt bara tvungen att ta kort på hur otroligt vackert det var!Turistigt ja jag vet, men samtidigt så är jag ju inte mer än turist när jag kommer till nya ställen här ;)
Satte oss och solade lite på Henderson Waves och sen drog jag mig hemåt igen.





Danska sjömanskyrkan, den ser så praktfull ut. 


statement nail!

6 kommentarer:

  1. Snygga naglar!!
    För en månad sen hade jag svarta naglar utom ringfingret som jag hade målat i gyldglitter... Inte visste jag att det hette statement nails..haha
    Puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo det är tydligen någon trend som är så ^^ men jag har ännu inte lyckats hitta vad man vill säga med det. Alla sidor jag läst om det så är det bara en rolig grej liksom :)

      Radera
  2. Den toan kan jag tänka mig gå på :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tänker att vi ska göra det. Har läst lite om det och det är tydligen nästan lite som ett måste när man ändå är där uppe ^^

      Radera
  3. Den toan kan jag tänka mig gå på :-D

    SvaraRadera
  4. Varför kommer dina inlägg alltid två ggr, Marie?? :)

    SvaraRadera