Translate

söndag 19 januari 2014

Gud skapade oss till sin avbild

idag har jag typ varit ensam hemma, Noah spelade match och alla andra åkte och kollade och åkte sedan direkt till kyrkan. Jag kollade lite på Merlin och stekte några pannkakor till lunch. Har tvättat det jag behövde tvätta så känner ändå att dagen har varit lite produktiv.

Var uppe i kyrkan på gudstjänst och grillkväll. Läste en text ur mosebrevet om skapelsens sjätte dag och rösten höll.(Så superglad när den gjorde det) Handlade idag om hur Gud har skapat oss till sin avbild och att han skapat allt gott på jorden. Jag sitter ju här med mina lilla förkylning som inte gått över lika snabbt som den skulle gjort hemma och som nu har vandrat ner och satt sig mer i halsen och strupen än vad den sitter i bihålorna....men men den går snart över, ska kanske byta säng några nätter så att jag inte sover i direkt AC.

Har nu precis kollat på Pluras Jul (uppesittarkväll) det blir ju lite så när man missar sakerna när dem väl händer hemma så kan man sitta och kolla ikapp här nere en annan dag. Det är väldigt mysigt att sitta här i mitt väldoftande rum(har tänt mitt doftljus) och kika på svenska program.

Har en video på mobilen från grillkvällen men just nu har jag lagt mobilen någon annanstans så den får ni inte se. Det var i alla fall lite livemusik idag uppe i kyrkan, någon norsk grupp som var på genomresa och de var riktigt duktiga och det vart allsångs stämning.

Nu ska jag lägga mig och sova för jag är trött...haha ja det brukar väl vara anledningen till att man lägger sig? Imorgon ska jag träffa Linnea och Swathi på lunch så får vi se vad mer som händer. Puss och kram på er <3

Målade mina naglar idag med mina nya nagellack. Tycker ändå att det blev ett godkänt resultat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar