Translate

fredag 3 januari 2014

Fredagkväll

Blev klar med äpplemoset och har nu fryst in den i fem burkar.  Känner att jag ändå har varit ganska produktiv idag :) Har bakat pizza till middag och vart och handlat lite snabbt på macken. Har dessutom hunnit ligga ute i solen och läst lite och haft sällskap av ett fint duvpar som badade i kanten på poolen. 

Middagen blev framför teven med Tuxedo på kanal 5, en kall Tiger och den nybakta pizzan. Snart ska jag göra lite träningsövningar eller vad det nu kan heta och sen ska jag simma lite. Försöker att röra ganska mycket på mig nu när jag har det som "nyårslöfte" tror inte riktigt på det där med nyårslöften för det brukar ju inte hålla men början på ett nytt år är ju ett ganska bra tillfälle att starta med ett löfte till sig själv. Så nu är det dags att kämpa på både mig och alla andra som känner likadant! kämpa på och håll ut. 

Jag gillar att jag började skriva på inlägget och sedan glömde att lägga ut det så nu när jag kommer in efter att ha simmat så står det att jag snart ska ut och simma lite ;)
Det var i alla fall superskönt att simma idag! efteråt låg jag och flöt runt lite och bara njöt av utsikten. Palmkronorna som ramade in den stjärnklara himlen. De lite ljusare fläckar av moln som sakta flyter förbi och alla ljud som dämpas av vattnet. Tänk vad fint man kan ha det egentligen. 

Har nu innan jag ska lägga mig kollat på det tredje avsnittet av Vilket Rööj haha så kul att ha något att se på varje fredagkväll :D 

Steg 1: skala och skär upp äpplena

Steg 2: koka upp och tillsätt socker

Steg 3: mixa i matberedare och häll i passande burkar
KLART!!

Min mycket fula men mycket goda pizza. Nästa gång ska jag dock lyssna nogare på Tomas tips ;) ägget ska in på från början. 

4 kommentarer:

  1. Du kan få laga mat till mig varje dag när du kommer hem igen puss fr mamma kan inte få bott pappas konto så drt får bli fr hans

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det blir väl till att laga massa mat sen när jag kommer hem ;)
      ska så göra pulled pork när jag kommer hem igen :)

      Radera
  2. Jag ÄLSKAR hemma gjort äpplemos! Snälla lär mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. lätt som en plätt klart att jag lär dig :D

      Radera