Translate

tisdag 7 januari 2014

Måndag 2014

Idag har vi varit på stan hela dagen jag och Ludde. Först åkte vi ner till Marina bay och kollade in tornen och sedan Singapore flyer som är ett väldigt stort pariserhjul typ. Vi åkte dock inte hjulet för det kostade 33 dollar och vi kände att det var till att ta i lite.
Gick vidare och åkte in till chinatown för att kolla runt lite och käka lunch. Jag tycker nog faktiskt att kinamaten är den bästa här nere. Indiskt finns ju inte så mycket för mig och sen vet jag inte riktigt vad som är typiskt malaysiskt så då blir det oftast kinamat. 

Drog oss sedan vidare till raffles...hade dock inte kollat upp vilken station vi skulle gå av på så vi hamnade lite fel först....hehe 
Kom i alla fall fram rätt till slut och drack varsin Singapore sling och kastade jordnötsskal på golvet. 
Vidare till VivoCity där jag nu köpte koftan och sedan handlade vi för att baka goda pizzor här ikväll. Linnea kom över och så kollade vi på the heat. 

Kollade på hangover part 3 när vi kom hem precis och självklart gjorde jag en väldigt fin spoiler för Ludde. Jag trodde att jag inte sett trean så försökte få honom att komma ihåg alla dessa scener från tvåan som då självklart inte var från tvåan utan ifrån trean som vi nu skulle se... Aja spoilade inte hela filmen i alla fall så det var ju bra. 

Nu ska vi sova och ladda batterierna för imorgon, inte bestämt ännu vad vi ska se men det löser sig nog. Pussar och kramar <3 



5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Riktigt gott :) det bjöd du och brorsan på ;)

      Radera
  2. Håller med den ser riktigt god ut... får nog köpa ingredienserna och testa någon dag...:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja gör det den är helt okej :) Lite söt i eftersmaken men helt okej att dricka :)

      Radera