Translate

måndag 13 januari 2014

Put a smile on your face

Idag har faktiskt varit en bra dag trots lite tråkigt avslut...
Började med att gå upp i tid och faktiskt stanna uppe, inte gå och lägga mig igen. Tog med mig min bok ut i solen och satt och läste en bra stund. Killarna och Niklas var i parken och spelade fotboll medan jag, Frida, Thyra och Alva var kvar hemma vid poolen. Läste ut boken ute i stolen idag och shit vilken bra bok. Little Bee är en klart läsvärd tankeställande bok. Har nu det senaste läst denna och morgon i Jemen som båda är ganska tunga bilder som skildrar svåra liv, jag tror att det är viktigt att man reflekterar lite efter att man har läst sådana böcker. Inte bara avverkar den som bok utan faktiskt funderar på vad innerbörden är med texten och var författaren vill ha sagt. Rekommenderar i alla fall även denna bok för de som känner att de har lite tid över, jag hade lite svårt att komma in i den ordentligt men allt eftersom man kom längre in i boken så pusslades bitarna ihop.

Efter lunch någon gång åkte jag och Frida in till Vivo för att inhandla lite förnödenheter ;) Jag kom hem två nya nagellack och jag har spanat in massvis med saker som jag skulle vilja skicka hem med mor och far bland annat ett par converse för de är billigare här ;) Har idag gått med i trenden med statement nails! så mina ringfingrar pryds nu av ett glittrigt täcke medans resten täcks av rosa pärlemo. Ganska fint ändå ska våga mig på det i blått och turkost här nu nästa gång.

Kusinfamiljen åkte hem idag så det har känts lite tomt här i huset nu på kvällen. Det var riktigt trevligt att få träffa fina familjen och mysiga barnen :) Hoppas att eran resa blir säker och att ni kommer hem utan några problem.

If I could take away the pain and put a smile on your face, baby I would, baby I would!
Det finns så många som har ont och ibland kan så lite som ett leende från en annan eller kram göra att allt känns så mycket bättre. Bara lite omtanke kommer man långt med. Livet gör ont och ger oss sår, såren läker med tiden men de flesta sår kommer för alltid att lämna ett ärr efter sig så att du alltid ska komma ihåg. I boken jag läste skrev de att ärr är vackra för dem betyder att man har överlevt. Vi måste lära oss att se det vackra i ärren. Visst det gjorde ont en stund men du står upp, du har överlevt och du kommer leva vidare. Minnet kommer alltid att finnas där men det gör dig också till den du är idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar