Translate

torsdag 16 januari 2014

we could just run the red lights - Tiësto

Idag har jag varit så sjukt bakis, det gjorde ju inte saken bättre att jag dessutom är så tät att jag inte kunde andas med näsan och dessutom åh gul lök igår i middagen. Helt galet, kunde knappt gå upp ur sängen imorse så blev sängliggandes ungefär hela dagen tills jag kände att nej nu fasiken måste jag ta mig in i duschen och bli människa igen! En kall dusch har nog aldrig suttit så fint! Så underbart att få kyla ner huvud och kropp. Min AC krångla dessutom lite inatt för imorse var den halvt avstängd och det var 27 grader inne i rummet, det är inte heller det goaste dagen efter sådär. Det var i alla fall väldigt skönt att sedan veta att de andra som var med ute har legat och sovit hela dagen dem med. Det var väl någon som hade tagit sig till skolan på morgonen (vet inte hur han klarade det) men annars hade de flesta också varit hemma och bakis.

Jag dansar aldrig nykter någonstans aldrig inte en chans att jag dansar nykter det kallas undanflyker om du vill men utan minsta promill står jag still. - Magnus Uggla. Så himla sann mening känner jag. Jag dansade igår till min egen förvåning, och jag dansade dessutom hela kvällen och hade superroligt! Det är så mycket roligare att dansa med någon än att bara stå och pumpa och stampa.

Fick en försenad julklapp ifrån Kanada här med posten idag, känns så bra att öppna dörren här i Singapore endast iklädd en handduk om kroppen.....brevbäraren verkade bara lite generad så det var nog ändå ganska okej. Fick en söt liten julklappsstrumpa och fräcka dekaler att klistra på naglarna. Tack så mycket!

På kvällen drog jag och mötte Filip, Linnéa och Linnea. Vi gick över till Sentosa för att kolla på the Crane Dance. Det var ganska konstigt men otroligt fräckt. Man kan lätt ta med sig något gott att dricka och lite snacks och sitta där och mysa. Men blåser det så som det gjorde idag så kan det vara skönt att ha något att skydda sig mot vattnet med. Det är helt galet men ikväll är typ andra gången sedan jag kom hit som jag fryser på utsidan. Hade ju som tur var packat ner min snygga kimono/kofta (tummen upp till mig) Sen gick vi och satte oss på ett annat ställe där det var massa folk för tänkte ju att det måste ju vara något coolt som händer om det är såhär mycket folk. Det var inte alls så coolt. Var lite vatten och på slutet lite eld typ men det var så flummigt och man fattade typ ingenting.




OMG!! It's so fluffy!!!



4 kommentarer:

  1. Varannan vatten o snart är vi hos dig :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag ska helt klart tänka på det nästa gång ;)

      Radera
  2. Trandansen (krandansen) såg fräck ut...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den var riktigt cool faktiskt :) helt klart ett kvällsnöje som man kan göra om :D

      Radera