Translate

onsdag 1 januari 2014

Nyår!

Igår var det nyårsafton och jag inte ha önskat en bättre kväll. Linnea och jag hängde på familjerna ut på middag. Vi gick och åt Tapas och det var en riktig höjdare, det var otroligt gott. Sammanfattade året som hade gått och pratade om förväntningar på det nya. Vi pratade faktiskt inte nyårslöften så jag vet inte vad man ska ha....iår kanske man ska satsa på att börja träna på riktigt och försöka att faktiskt tycka om det. Det hade ju suttit fint att tycka om att träna för då skulle det ju inte vara lika jobbigt :)

Efter middag gick vi till Raffles Hotel för att dricka varsin Singapore Sling. Det är en god drink, men det coolaste är nog mest att man kan säga att man har varit på Raffles och druckit en Sinagpore Sling dessutom hade de ett kul koncept i Long Bar där vi satt, på bordet stod en skål med oskalada jordnötter så man fick själv sitta och skala och det vara bara att släppa ner skalet på golvet. Vart du än gick inne i baren så trampade du på jordnötskal. Så grymt roligt...detta resulterade såklart i att vi hade lite krig och försökte träffa munnen med jordnötterna. 
Emot tolvslaget rörde vi oss alla ner emot Marina Bay för att se på fyrverkerierna. De var så coola och stora och det var verkligen storslaget. Hemma är jag ju van vid väldigt många och fina fyrverkerier sedan innan så jag stod nästan genom hela med kameran uppe i luften för att försöka få till några bra kort. När vi sedan ska gå därifrån så hör  jag tre killar prata svenska så jag ropar Gott Nytt År till dem och det slutade med att jag och Linnea hängde med dem ut och festade i Clarke Quay. Så otroligt sköna och roliga, den ena killen skulle plugga här i Singapore nu en termin så honom kommer det nog stå mer om i här i bloggen så småningom och de andra två skulle plugga i Australien. Hoppas på att få träffa de alla tre igen iaf. Jag hade en så otroligt bra natt och vi var hemma igen vid halv sju och somnade väl strax därefter. 

Jag är så oerhört tacksam över denna jul och detta nyår och att jag får dela det med så många människor. Det är så fint att bli välkomnad och få vara en del av en gemenskap på detta sättet. Verkligen ett stort TACK! till alla som jag har fått dela detta med och som jag har fått vara en del av. 















2 kommentarer: