Translate

söndag 26 januari 2014

TreeTop Walk

Idag har jag startat dagen lugnt med lite plugg och sedan blev jag upphämtad av familjen Jeklfeldt och vi åkte till MacRitchie natur reservat. Där gick vi TreeTop Walk och vi såg massvis med apor. Dock togs bilderna idag med kameran så ja det dröjer idag med innan ni får se bilderna.... Tyvärr!

Vi var i djungeln i tre timmar lite drygt och man var verkligen svettig och trött efter den promenaden. Det var ändå bara 30 grader idag och den senaste veckan har det heller inte regnat så det är dessutom inte så fuktigt i luften vilket gör att det känns mycket svalare. Hade både idag och igår på mig min tröja på eftermiddagen/kvällen vilket man inte brukar behöva så ja det är helt klart svalare än vad det brukar vara. Har sett den sötaste lilla apan i historien! Ja okej nej kanske inte men den var riktigt söt. Den satt fram på mammans mage och hängde sig fast medan mamman satt och åt och vi fick komma nära och ta kort. Helt underbar, får mig verkligen att älska apor ännu mer än vad jag redan gör!! Dock var det en apa som typ försökte att kissa på oss., en sån liten retsticka, sitter tio meter upp i träden och kissar rakt ner där vi står...som tur var missade han oss med typ en meter ;)

Idag har vi varit på kyrkan på både gudstjänst och grillkväll. Det var Kjell Verners första gudstjänst här idag. På grillen hade Helene bakat en riktigt god chokladkaka och köket hade som vanligt lagat riktigt fin mat.

Har nu på kvällen skypar med bästaste Sara! Det var underbart att få prata med dig igen min fina vän! <3 scones frukost i sommar när jag kommer hem! Och gretas en kväll ;)
Gudde intervjuar Kjell! 

Just det så har man blivit handikappreviderad också... Sänktes med ett helt. Gick från 22,7 till nuvarande 21,7.  Så kan det gå ibland ^^ godnatt och puss på er <3 

4 kommentarer:

  1. Skojar du med hcp! ! Då har du nog bättre än mig blääää nu e ju jag sämst på golf i familjen ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha nej klart att jag inte skojar om handikapp mor!! Då får du komma igång och spela med mig nu till sommaren :) varannan dag efter jobbet har jag som mål ;)

      Radera
  2. Hej Jossan! Det var Alex som satt med listan där du var så jag visste redan...Skoj!!
    Det är flera som har blivit sänkta och som har ringt till honom och beklagat sig... Men det är ju reglerna och inget som Alex kan göra något åt... Jag tycker att det skulle vara värre att vara tvungen att höja sig för man strävar ju ändå neråt... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha fusk ju ;)
      haha ja men de får la spela några dåliga rundor nu då så att de höjer sig igen, säg till honom att ge det som förslag till nästa klagande på telefon ;)
      håller helt med dig, man strävar ju nedåt så att få komma ner utan att behöva göra något borde ju vara drömmen :)

      Radera