Translate

onsdag 1 januari 2014

Dance with somebody...

Det nya året har helt klart börjat på bästa sätt. Var ute med skönt folk efter tolvslaget, hemma tidigt på morgonen och sedan bara haft en lugn dag hemma i soffan med skön musik. Chattat med mina fina vänner och skypat med min kära familj.  Ingenting hade ju ändrats hemma iaf för rätt som det var drog pappa fram megafonen och kör på alarmljudet och håller den precis utanför Freddies och Elins dörr ^^ så skönt att se att allting är sig likt därhemma. Klart att man ska upp i tid på nyårsdagen ;)

Hittade en ascool kjol på West Coast Plaza igår som jag är sugen på att prova för att se om den är snygg på....känner att mina spenderar byxor är på. Det är konstigt egentligen att jag blir shoppingsugen när jag är deppig, kanske är första tecknen på att man är shoppaholic; man shoppar för att bli lite glad igen. December vart tung och nu har det snart varit en hel månad med radiotystnad. Men man löser det, man tvingar sig upp ur sängen, rör på sig, aktiverar sig och nu har jag satt mitt nyårslöfte att börja träna regelbundet så det är bara att rulla på i rutinerna. Hade ju en sån fantastisk kväll igår att det bara är att le och vara tacksam egentligen. Hade ju inte kunnat ha det så grymt om det inte vore för detta så som Markus Krunegård sjunger "askan är den bästa jorden!"

Sitter här i soffan med en kopp thé och några av mormors lite smått smulade knäckebröd, lyssna på spotifys Hangover friendly singer/songwriter playlist och har finsällskap av geckon som pratar lite med mig då och då.  Klurar lite på vad mamma och pappa och jag ska göra när de är här nere så sitter och försöker få ihop något slags schema ^^ ser fram emot det, ska bli kul att visa er runt och sen bara att få se er igen :) Det är ju alltid lättare att ta sig igenom svåra perioder med stöd från sin familj och det har jag ju haft men det är en annan grej att se varandra på skype eller att se varandra på riktigt öga mot öga. Är så tacksam för att min fina Singapore familj är så underbara som dem är! Mina fina Erling Åsare <3 Ni är underbara!!

Ledsen för det långa inlägget men ni behöver ju inte läsa det nedanför här om ni inte är intresserade :)

Det är väl norm att man som bloggare sammanfattar sina månader under det gångna året på sin blogg så jag får väl göra ett försök här då ^^
Har kanske glömt något men har fått vara med om så otroligt mycket som jag är så glad för! Självklart har ju även tråkiga saker hänt under året men av någon anledning så är det mest de positiva sakerna som man minns!

JANUARI var nog inte så händelsefullt tror jag det var mest plugg som gällde. Var på kryssning* med Erika och killarna. Det var en riktigt rolig grej. (hade glömt den men nu är det uppdaterat)
FEBRUARI var jag Fredrik, Linnéa och Erik uppe i sälen en vecka tillsammans. Vi hade det helt underbart bra med skidåkning och allt som tillhör. Det var FN-rollspel i skolan också i februari, jobbade mycket hårt för att hålla storbritanniens ståndpunkter i plenissalen. (och nej det står inte penis!!! ;)
MARS var nog inte heller något speciellt som hände sådär vad som ploppar upp i huvudet i alla fall. jo firade 6 månader med Erik i Mars gjorde jag. Det var så overkligt att ha varit ihop med någon så lämnge. Att tiden gick så fort ändå.
APRIL var ju påsk men det var nog mest bara vardagen som rullade på. Det klart under hela vårterminen så var det ju alltid planer inför studenten som låg i bakhuvudet. Jag var flakansvarig så det var säkert massa pill med det.
MAJ var studentresa till Alanya med min fina vänner. Det var en helt otroligt fin upplevelse och vi blev utslängda ur en butik och anklagade för att ljuga! haha har nog inte skrattat så mycket som under den resan på länge. Bodde med Malin och vi tatuerade oss i shopen mitt emot hotellet. Det var ett sånt gött gäng som vi åkte med, nägra av de bästa tjejerna i klassen och några av de skönaste killarna. Alla kunde ju tyvärr inte följa med men så roligt vi hade. Sen var det ju också studentbalen. Så roligt att ha varit med om det, kan tänka mig lite hur det kanske kommer kännas den dagen man ska göra sig iordning inför sitt bröllop. Man fixar håret hos frissan. Blir sminkad. Har fixade naglar. Tar på den grymt fina klänningen och skorna. Accessoarer och väska och sen iväg för att visa upp sig.






JUNI började med studenten. En sån galen upplevelse älskade varje minut av den och jag saknar mig klass. Vi hade så grymt roligt tillsammans och hela den dagen var ju verkligen som att gå på lyckopiller (och lite alkohol) men det kändes som om man flöt fram på moln. Sen började jobbet igen och en riktigt bra sommar. Fyllde 19 år och strax efter var det midsommar! Sommaren kan vara den bästa årstiden enligt mig.



JULI var mycket jobb och mycket golf. Spelade en del tävlingar under sommaren och fick även vara med och representera jobbet på en tävling. Kom in tvåa så det var riktigt roligt.
AUGUSTI var väl samma sak jag var med Erik och hans familj ut på deras land någon av dessa månaderna också. Firade att han fyllde år och spelade även golf på Sunne golfklubb.
SEPTEMBER  min lillebror fyllde 18. Känns så galet att han är arton så mina ålderskriser kommer inte handla om hur gammal jag är utan hur gammal min LILLEbror är. Jobbade september ut på jobbet och sen var det dags att säga adjö tills sommaren. Stora familjetävlingen var också i golfen! Alla ska såklart vara med

OKTOBER hade tre veckor ledigt innan jag skulle åka hit till Singapore. Firade ett år med Erik och sa hejdå! Han åkte till Kanada och jag till Singapore. Bodde en vecka med Jerkfeldt och blev varmt välkomnad ner och sen fick jag träffa Mia och de igen :) Pappa blev också friskförklarad ifrån cancern! (så glad för det beskedet)


NOVEMBER började man bli lite mer hemmastadd. Ronja var här nere och hela familjen åkte på semester till Malaysia. Mycket upplevelser i Singapore, en helt otrolig chans har jag fått.

DECEMBER Erik och jag gjorde slut så det har varit en tung månad samtidigt som jag har fått vara med om så mycket andra otroliga saker. Julen har ju bara varit så fantastisk. Inte alls som hemma men det har absolut inte gjort någonting. Så mycket glädje, värme och kärlek som man känt sig välsignad med! Samma sak med nyår här. Grym natt med nya människor.




4 kommentarer:

  1. och vi var på kryssning i janauri!
    gillar bilden som börjar med "just rememeber.." så sann! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det vi var ju på kryssning där ^^ haha kom jag inte ihåg förrän nu när du sa det :O
      oh ja! stackars grabbar ;)

      Radera