Translate

lördag 18 januari 2014

IKEA Alexandra Rd

Idag har jag varit på Ikea med Filip och käkat lunch och gått runt och försökt förstå hur singaporianerna uttalar de svenska namnen på allting. Till exempel gosedjuret Jättestor. Kan ju egentligen bara tänka mig hur fel det låter när vi ska försöka uttala kinesiska ord eller så....funderade nästan på att gå fram till någon som jobbade där och fråga hur man uttalade närmsta vara men det kändes väldigt elakt...så vi sket i det. 

Köttbullar med mos var ju självklart att det stod på menyn när man är på Ikea, men här får man bara en kula med potatismos, tänker att det är för att man inte äter så mycket potatis här i Asien eller i alla fall här. Det är ju mest rätter bestående av ris eller nudlar vare sig man kollar på det kinesiska, indiska eller malaysiska köket. Köpte i alla fall två doftljus in till mitt rum, ett vanilj och ett med typ lite tropiska frukter (typ mango kanske) och ett större vanilj in till toaletten bara för att det är så mysigt att det luktar gott där inne. Åkte sedan vidare in till Orchard för att vara med och hjälpa till lite på svenska skolan. Ska nog börja hjälpa till där varje fredag eller vikariera när de behöver lite extra folk. 

Nu på kvällen så har jag varit med Jerkfeldts. Ätit tacos och spelat kort, mest skitgubbe och UNO och sedan kollat på Natt på museét 2. Den är ju ändå väldigt rolig, speciellt de små Einsteinarna (haha ja ledsen om jag stavade namnet fel där nu i plural). 


Imorgon har jag nog faktiskt inte så mycket planerat, jag skulle nog kanske sitta barnvakt på kvällen men annars är det en riktigt skön slappedag. Ska nog ta mig bort till Haw Par Villa om vädret tillåter och kanske fota lite granna. Och måla mina naglar ska jag göra, i mina nya färger (mwohaha) Men innan dess ska jag nu försöka få i mig lite sömn och kanske sova ut på morgonen. Har haft näsblod nu de senaste två dagarna och det kan ju vara så att det beror lite på min förkylning men annars har jag det bara om jag har sovit för lite eller är stressad. Ja det går väl över men det är ju lite tjatigt att behöva sitta tio minuter på toalettgolvet när man precis gått upp ur sängen....Så då vet ni det med ;) puss och kram på er! Heja Sverige nu ikväll, håller tummarna i sömnen om att vi ska klå Kroatien! Uppdatera mig med hur det har gått..kan ju tyvärr inte streama matchen härifrån :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar